۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۹۰۴۵۶
نصرالله در پیام تسلیت به سفیر ایران:

انفجار بیروت بدون مجازات نمی‌ماند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان طی تماسی تلفنی شهادت رایزن فرهنگی کشورمان در انفجار تروریستی بیروت را به سفیر ایران در لبنان تسلیت گفت.
نصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در تماسی تلفنی با مسیولان سفارت کشورمان در بیروت شهادت حجت‌الاسلام‌‌ ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان و چهارتن از نگهبانان سفارت را تسلیت گفت.


سیدحسن نصرالله، شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری را به غضنفر رکن‌آبادی، سفیر کشورمان در بیروت و خانواده‌های کسانی که در انفجارهای تروریستی بیروت به شهادت رسیدند، تسلیت گفت و تأکید کرد: این جنایت بدون کیفر و مجازات نخواهد ماند.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی «الجزیره» نیز گزارش داد: نیروهای امنیتی لبنان هویت یکی از اجراکنندگان انفجار تروریستی بیروت را شناسایی کردند.

 

«معین ابوظهر» از اهالی شهر «صیدا» در جنوب لبنان یکی از مجریان انفجار تروریستی هفته گذشته مقابل سفارت ایران در لبنان بوده که با گروه‌های تکفیری و افراط‌گرای این شهر ارتباط داشته است.

 

به گفته شبکه تلویزیونی الجدید لبنان، مجری حمله به سفارت ایران در کویت اقامت داشت و از آنجا به سوریه و سپس به لبنان برای اجرای عملیات منتقل شد.
شبکه تلویزیونی « LBC» لبنان نیز گزارش داد: معین ابوظهر یکی از نزدیکان احمد الاسیر، شیخ سلفی شهر صیدا است.

 

احمد الاسیر و طرفدران تندرو و مسلح وی چندی پیش شهر صیدا در جنوب بیروت را ناآرام کرده و با درگیری با نیروهای ارتش لبنان چند نفر از آنها را کشته و زخمی کردند.


در همین حال روزنامه «النهار» لبنان به نقل از منابع خود نوشت: علاوه بر دو عامل انتحاری، فرد سومی در محلی نزدیک صحنه انفجار در نزدیک سفارت ایران در بیروت حضور داشته و این فرد بعد از وقوع انفجار با شخصی تماس تلفنی گرفته است. مراجع ذیربط هم اکنون از این فرد سوم برای آگاهی از همه جزئیات بازجویی می‌کنند.

 

یادآور می‌شود، در دو انفجار تروریستی روز سه‌شنبه گذشته، 28 آبان‌ماه، حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و همسر یکی از کارکنان سفارت به شهادت رسیدند و در مجموع 25 غیر نظامی جان خود را از دست داده و بیش از 160 نفر مجروح شدند. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات