۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۹۰۶۱۷

دغدغه مشترک یک مرجع تقلید و کمیسیون فرهنگی مجلس

خبرگزاری رسا ـ دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با گلایه مشترک طرفین از عملکرد وزیر ارشاد در برخی حوزه ها به ویژه مسائل دینی و تذکر جدی و مجدد این مرجع تقلید به وزیر ارشاد همراه بود.
آيت الله ناصر مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار کردند.


دیدار اعضای این کمیسیون با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید که شامگاه دوشنبه در محل مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.


مهم ترین حاشیه این دیدار به دغدغه های مشترک اعضای این کمیسیون و حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به عملکرد وزیر ارشاد بود.


این مرجع تقلید اجرای احکام دینی را مهم ترین اصل در نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: افکار روشنفکر مآبانه و غرب زدگی نباید سبب بی توجهی به اندیشه های اسلامی شود.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواست بدون توجه به هیاهو و جوسازی ها محکم و استوار مبانی دینی را مورد توجه قرار دهند.

 

وی از انتشار اخباری مبنی بر واگذاری مساله مهم عفاف و حجاب به وزارت ارشاد و سلب مسؤولیت از نیروی انتظامی ابراز نگرانی کرد و گفت: من نمی دانم اگر این مساله مهم به دست ارشاد بیفتد آیا کاری انجام می دهند یا معنای آن تعطیل شدن است؟


این مرجع تقلید خبر انتقاد از تعطیلی روزنامه موهن به مقدسات، حذف ممیزی کتاب، اصرار مبنی بر رفع فیلتر از شبکه های اجتماعی و فیس بوک را از دیگر نگرانی های خود بیان کرد و با خطرناک خواندن این موارد، افزود: این وضع اگر ادامه یابد خطرناک است. ارشاد اگر بخواهد این مسیر را طی کند ارشاد غیر اسلامی می شود.


حجت الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با بیان توضیحاتی از احضار وزیر ارشاد به مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته خبر داد و گفت: در پی درج مقاله موهن در روزنامه بهار فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه ای آن را محکوم و از مسؤولان مربوطه خواست که این مساله را مورد رسیدگی قرار دهند.


وی ادامه داد: بعد از بسته شدن روزنامه مذکور، سؤال از وزیر در مجلس مطرح شد و آقای وزیر سه شنبه گذشته در کمیسیون حاضر شد و ضمن بیان پاره ای توضیحات انتشار این مقاله را محکوم کرد.


حجت الاسلام نصر الله پژمان فر دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با ابراز گلایه از عملکرد وزیر ارشاد، گفت: وزیر ارشاد درباره شیوه های جایگزین در این گونه موارد توضیحاتی را بیان و تاکید کرد که با تعطیلی روزنامه افراد بسیاری بیکار می شوند و این شیوه خوبی نیست. به نظر ما این استدلال درست نیست.

 

وی بیان داشت: موضوع فیس بوک و شبکه های مجازی که برخی اصرار دارند رفع فیلتر شود از همه موارد بدتر است، متاسفانه برخی به دنبال طراحی سناریویی هستند تا شبکه های مجازی را آزاد کنند و این مساله ضریب فساد اخلاقی را حداقل ده برابر می کند.


نماینده مردم مشهد خطاب به حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: ما این موارد را تذکر داده ایم و از شما نیز تقاضا داریم که این مسائل را تذکر دهید، این مرجع تقلید در پاسخ گفت من محکم تذکر دادم و برخی نیز گلایه کرده بودند اما من می گویم و هزینه های آن را نیز می پردازیم.


این مرجع تقلید با بیان این که ایشان خیلی دارد روشنفکری می کند، گفت: برخی خیال نکنند دولت جدید شده و هر کاری که دلشان خواست می توانند انجام دهند.


در این دیدار همچنین دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و از مواضع صریح حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دفاع از ارزش های اسلامی تجلیل کردند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از این نیز از عملکرد وزیر ارشاد انتقاد کرده و نسبت به بی توجهی به ارزش ها هشدار داده بود./924/پ202/ج

 

ارسال نظرات