۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۶۸۶

ممنوع شدن دین اسلام و تخریب مساجد در آنگولا

خبرگزاری رسا ـ ممنوع شدن دین اسلام و تخریب عبادتگاه‎های مسلمانان در کشور آفریقایی آنگولا اعتراض فراوان گروه‎های مدافع حقوق بشر و مسلمانان را به همراه داشته است.
تخريب مساجد در آنگولا
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری گاردین اکسپرس، دین اسلام در آنگولا ممنوع شده و مساجد مسلمانان در این کشور آفریقایی تخریب شدند.
 
آنگولا نخستین کشور آفریقایی است که مقامات آن تصمیم به ممنوع کردن دین اسلام گرفته اند.
 
این ممنوعیت در حالی به اجرا در آمده است که قانون اساسی آنگولا آزادی ادیان را برای تمامی شهروندان این کشور تضمین کرده است.
 
روزا کروزه سیلوا، وزیر فرهنگ آنگولا در این ارتباط اعلام کرد که "فرایند قانونی شدن اسلام هنوز به وسیله وزارت دادگستری و حقوق بشر کشور به تصویب نرسیده و به همین دلیل مساجد مسلمانان تا اطلاع ثانوی تعطیل است".
 
این در حالی است که وزیر فرهنگ آنگولا هیچ اشاره ای به این که چرا در میان ادیان مختلفی که در این کشور وجود دارند تنها دین اسلام باید به تصویب قانونی وزارت دادگستری برسد، نکرد.
 
کروزه سیلوا همچنین مدعی شد که اقدام اخیر مقامات این کشور در تعطیل کردن مساجد مسلمانان در راستای مبارزه با فرقه های مذهبی غیرقانونی صورت می گیرد.
 
قانون جدیدی که در آنگولا به تصویب رسیده به طور ناگهانی بسیاری از ادیان موجود در این کشور را غیرقانونی اعلام کرده است.
 
خوزه ادواردو دوس سانتوس، رییس جمهور آنگولا نیز روز گذشته در سخنانی اسلام ستیزانه تاکید کرد که یک بار برای همیشه تلاش می کند که به نفوذ اسلام در آنگولا پایان دهد.
 
رییس جمهور آنگولا نیز اشاره ای به این که چه کسانی در این کشور تحت نفوذ اسلام قرار گرفته و چرا این نفوذ باید متوقف شود نکرد.
 
پس از ممنوعیت اسلام در آنگولا مناره یکی از معدود مساجد کشور آنگولا تخریب شد. تنها مسجد شهر زانگو نیز پس از ممنوعیت اسلام به طور کامل تخریب شد.
 
گفتنی است حدود 80 تا 90 هزار نفر از مردم کشور آفریقایی آنگولا را مسلمانان تشکیل می دهند./990/ب903/د
ارسال نظرات