۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۹۰۷۱۱
امام جمعه قطیف عربستان:

یالثارات الحسین به معنای ایستادگی در برابر ظلم و فساد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با اشاره به اینکه شعار یالثارات الحسین(ع) به معنای جنگ نیست، گفت: یالثارات الحسین به معنای ایستادگی در برابر ظلم و فساد است.
حجت الاسلام شيخ فيصل العوامي از علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فیصل عوامی امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته طی سخنانی در جمع کثیری از شیعیان این شهر، با اشاره به اختلاف تاریخ‎نگاران در سیره امام حسین (ع) گفت: تاریخ‏نگاران در کیفیت زندگانی اباعبدالله (ع) و حتی در احادیث این امام همام اختلاف نظر دارند.


وی افزود: اختلاف تاریخ‎نگاران در زندگانی امام حسین (ع) موجب خدشه  به عظمت و قداست این امام شهید نمی‎شود بلکه ایشان در بین عموم مسلمانان و شیعیان محبوب و مورد احترام است.


این عالم عربستانی گفت: امام حسین (ع) بر مسیر حق و حقیقت قدم برداشت و ادامه دهنده سیره پیامبر اکرم (ص) است. بعد از رحلت رسول اکرم (ص) امت اسلامی دچار انحراف و انشعاب‎های فراوانی شد و امام حسین (ع) با خون خود درخت طیبیه اسلام را زنده نگه داشت.


وی با اشاره به استمرار نهضت حسینی تا اکنون خاطرنشان ساخت: نهضت حسینی  با شعار «یالثارات الحسین»،  تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد.


حجت الاسلام شیخ فیصل عوامی با اشاره به شعار «یالثارات الحسین» اظهار داشت: یالثارات الحسین در طول تاریخ به معنای جنگ و ظلم علیه کسی نیست بلکه این شعار متضمن معانی کثیری همانند انقلاب علیه فساد، انحراف و ظلم است./994/ب902/د

ارسال نظرات