۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۹۰۸۵۰

تأکید وزارت خارجه سوریه بر عدم کنار گذاشتن بشار اسد از فرایند انتقال سیاسی

خبرگزاری رسا ـ وزارت امور خارجه سوریه، کنار گذاشتن رییس جمهور این کشور از فرایند انتقال سیاسی را رد کرد.
بشاراسد رئيس جمهوري سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه امروز در واکنش به سخنان برخی کشورهای غربی و متحدان عرب آن‎ها که می‌گویند اسد نباید در فرایند انتقالی در این کشور عربی نقشی ایفا کند گفت: دوره استعمار برای همیشه از بین رفته است.


وی افزود: بنابراین آنچه که آن‎ها به آن نیاز دارند بیدار شدن و دست برداشتن از این رویا پردازی‌هاست. در غیر این صورت و در صورتی که آنها بر پندارهای بیهوده خود پافشاری کنند نیازی نیست که در کنفرانس ژنو 2 حضور یابند.


این منبع آگاه سوری همچنین از تاریخ برگزاری کنفرانس ژنو 2 که قرار است با هدف پایان دادن به بحران در سوریه برگزار شود، استقبال کرد. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه گفت قرار است کنفرانس ژنو 2 که برگزاری آن بارها به تعویق افتاده بود در 22 ژانویه 2014 برگزار شود.


وی تاکید کرد هیات رسمی سوریه به شهر ژنو سوئیس اعزام خواهد شد؛ البته نه برای انتقال قدرت به فردی دیگر بلکه برای مشارکت در ساختن آینده سوریه به همراه کسانی که نسبت به تحقق منافع مردم سوریه مشتاق و حامی یک راه‌ حل سیاسی هستند.


این منبع سوری با اشاره به این که موضوع اصلی کنفرانس ژنو 2 تنها در برآورده کردن خواسته‌های مردم سوریه خلاصه می‌شود و نه منافع کسانی که خون این مردم را به زمین ریخته‌اند افزود: مردم ما به هیچ کس اجازه نخواهد داد حق انحصاری آنان برای تعیین آینده و رهبری خود را برباید.


روسیه و امریکا در 7 می در مسکو، پایتخت روسیه درباره برگزاری کنفرانس ژنو 2 به توافق رسیدند. این کنفرانس در ادامه کنفرانس ژنو 1 خواهد بود که در ژوئن 2012 برگزار شد./994/ب102/د

ارسال نظرات