۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۹۰۹۴۷

همایش نقش و جایگاه ویژه امام حسین در سیرالئون برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش و جایگاه ویژه امام حسین(ع) در محل رایزنی فرهنگی ایران در فریتاون برگزار شد.
همايش نقش و جايگاه ويژه امام حسين در سيرالئون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش نقش و جایگاه ویژه امام حسین(ع) در حفظ ارزش های انسانی و اسلام ناب محمدی روز گذشته در محل رایزنی فرهنگی ایران در فریتاون برگزارشد.


در این همایش که به منظور تبیین و تشریح جایگاه عاشورای حسینی(ع) برگزار شد، بیش از 200 نفر از شخصیت های علمی، فرهنگی و دینی فریتاون و شهرستان ها، اساتید، دانشجویان، اعضای سازمان های اسلامی و خبرنگاران شرکت کردند.


حجت الاسلام جواد رقوی رییس دانشکده اسلامی فریتاون، ابراهیم کولیا کامارا رییس روابط عمومی شورای ائمه جمعه و جماعات سیرالئون، ابراهیم کروما رییس سازمان التوحید سیرالئون و محمدرضا قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران، راجع به نقش و جایگاه ویژه امام حسین(ع) حفظ و سلامت اسلام ناب محمدی(ص) سخنرانی کردند.


رایزن فرهنگی ایران در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه هر کس و هر ملتی که  کرامت انسانی، آزادی، آزادگی، عزت و سربلندی را دوست دارد شیفته مرام و مسلک امام حسین(ع) خواهد بود به تشریح زمینه های فرهنگی قیام کربلا پرداخت.


وی گفت: ایجاد اختلاف، شبهه در مبانی دین، به کار گماردن افراد فاسد در رده‌های بالای حکومتی، ترویج فرهنگ فساد، اشاعه و گسترش رقص، آواز، لهو و لعب در جامعه‌، ایجاد نظام طبقاتی، تحریف دین و احکام اسلامی، ترویج فرهنگ دنیا پرستی، کم رنگ کردن ارزش‌های اسلامی در جامعه از جمله شیوه های فرهنگی و دینی یزید بن معاویه به عنوان رهبر مسلمین برای نابود کردن ارزش ها و آموزه های اسلام ناب و بازگردان امت مسلمان به جاهلیت قبل از اسلامی بودند.


قزلسفلی افرود: امام حسین(ع) با نثار خون خود و یاران با وفایش درختی را که پیامبر اکرم(ص) به عنوان اسلام کاشته بود و با تلاش امام های اول و دوم مسلمانان جهان پرورش داده شده بود و در سال شصت قمری توسط یزید بن معاویه در معرض خشک شدن و نابودی قرار گرفته بود، آبیاری، حاصل خیزی، احیاء و سلامت آن را برای همیشه تضمین کردند.


رایزن فرهنگی ایران با بیان اینکه در بین شهدای کربلا نمونه هایی از هر ملت و نژاد و بویژه یک سیاه پوست از آفریقا به نام «جون» وجود دارد، گفت: مکتب عاشورا یک طرح جهانی بوده، به زمان و مکان محدود نبوده و همه مسلمانان و آزادی خواهان مدیون میراث نهضت کربلا هستند.


قزلسفلی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در قیام امام حسین(ع) گفت: بانوی قهرمان کربلا به عنوان پیام رسان قیام کربلا با سخنان کوبنده و افشاگرانه‌ خود توانستند حقایق و ‌وقایع عاشورا را به گوش مردم جهان رسانده و‌ روز به روز بر عمق نفرت مسلمانان و ملت های آزاده جهان از اعمال ظالمانه‌ بنی ‌امیه بیفزایند.


ابراهیم کامارا، رییس روابط عمومی شورای ائمه جمعه و جماعات سیرالئون با اشاره به اینکه مکتب عاشورا یک اندیشه زنده، تاثیر گذار و الهام بخش در جنبش‎های جهان از جمله در بیداری اسلامی سال های اخیر می باشد، گفت: نهضت عاشورا بازگشت به هویت اسلامی، آزادی و آزادگی بوده و ملت های مسلمان  با الگو گرفتن از قیام عاشورا با ظالمان حاکم مبارزه می کنند.


رییس روابط عمومی شورای ائمه جمعه و جماعات سیرالئون افزود: برگزاری مناسبت های دینی، اعیاد، ولادت‎ها و شهادت‎های معصومین(ع) موجب تقویت ایمان و ارتقاء سطح شناخت، بصیرت و آگاهی مسلمانان نسبت به اوضاع اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‎شود.


وی گفت: نهضت امام حسین(ع) در حقیقت تحقق اهداف بعثت رسول گرامی اسلام بوده و به این خاطر قیام کربلا حافظ اهداف مبعث، سنت های حضرت محمد(ص) و میراث اسلام ناب است.


حجت الاسلام جواد رقوی، مدیر دانشکده اسلامی فریتاون با بیان اینکه فلسفه‌ و حکمت‌ عزاداری‌ در فطرت‌ و نهاد انسان‌ها است، گفت: عزاداری‌ بر امام حسین(ع) فواید فراوانی‌ داشته‌ و سبب‌ زنده‌ ماندن‌ همیشگی‌ دین‌ اسلام‌ شده است زیرا امام‌ راهی‌ را رفتند که برای‌ همیشه‌ سبب‌ تداوم‌ دین‌ خداوند متعال شد.


وی در بخشی از سخنان خود به تشریح و تبیین عوامل و زمینه های تاریخی واقعه کربلا و جایگاه امامت معصوم(ع) در رهبری امت اسلامی بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) پرداخت./994/ب102/د

ارسال نظرات