۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۹۱۰۰۷

تصحیح تصورات نادرست دانش‌آموزان در مورد اسلام در اسکاتلند

خبرگزاری رسا ـ مرکز منابع بانوان مسلمان «امینه» در اسکاتلند با برگزاری تور شناخت اسلام در مدارس سراسر اسکاتلند، اقدام به تصحیح تصورات نادرست دانش‌آموزان در مورد اسلام کرده است.
Scot-Muslims-Educate-Pupils-On-Islam.jpg

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز منابع بانوان مسلمان «امینه» در اسکاتلند اقدام به تصحیح تصورات نادرست دانش‌آموزان در مورد اسلام کرده است.

 

تصمیم به اجرای این پروژه زمانی اتخاذ شد که یکی از مدارس شهر «داندی» اسکاتلند دو سال پیش ضمن تماس با مرکز بانوان مسلمان، از آنان دعوت به عمل آورد تا برای نشان دادن سیمای حقیقی اسلام به دانش‌آموزان، به این مدرسه بروند.

 

این مدرسه پس از آن تلاش برای معرفی حقیقت اسلام به دانش‌آموزان را آغاز کرد که متوجه نگرش منفی آنان نسبت به اسلام و مسلمانان شد.

 

مسوولان این مدرسه از دانش‌آموزان خواسته بودند، یادداشت کنند که ‌پس از شنیدن کلمه «مسلمان» چه چیزی به ذهن آن‌ها می‌رسد. آنان غالباً کلماتی مانند «تروریست»، «یازده سپتامبر»، «ترسناک» و مانند آن را نوشته بودند.

 

پس از تماس این مدرسه با مرکز بانوان مسلمان، نمایندگانی از این مرکز به این مدرسه رفتند و دانش‌آموزان را با نماهایی از حقیقت اسلام آشنا کردند.

 

از آن زمان تاکنون صفا یوسف و ثمینه انصاری، نمایندگان مرکز منابع بانوان مسلمان اسکاتلند، به بیش از 100 مدرسه در سراسر اسکاتلند رفته و دانش‌آموزان را با حقیقت اسلام آشنا کرده‌اند.

 

صفا یوسف می‌گوید: ما می‌خواهیم ضمن برقراری ارتباط به کودکان نشان دهیم که ما مسلمنان آنقدرها هم متفاوت نیستیم.

 

این دو بانوی محجبه ضمن برخورد دوستانه با کودکان، برای آنان توضیح می‌دهند که تروریست‌های حادثه یازده سپتامبر دین‌ها را ربوده‌اند و با اصطلاحات عامیانه و خوشایند برای آنان توضیح می‌دهند که در میان همه کسانیکه خود را پیرو دینی معرفی می‌کنند، افراد بدی نیز وجود دارند.

 

صفا می‌گوید: هنگامی که کودکان حرف‌های ما را به زبان خودشان می‌شنوند، بسیار دقت و استقبال می‌کنند. ما با تعریف بخش‌هایی از زندگی خود به آنان نشان می‌دهیم که حجاب را به میل خود انتخاب کرده‌ایم و امری اجباری نیست و به عنوان یک زن مسلمان، در جامعه خود کار می‌کنیم. ما به آنان ابعاد انسانی دین اسلام را نشان می‌دهیم. همین حضور ما در کلاس و صحبت کردن ما به لهجه اسکاتلندی تأثیر مثبتی بر آن‌ها می‌گذارد.

 

وی افزود: ما با نشان دادن عکس‌هایی از حجاب زنان مشهور غیرمسلمان و عکس‌هایی از تازه‌مسلمانان سرشناس کشورهای اروپایی به آنان نشان می‌دهیم که مسلمانان بخشی از جوامع هستند. پس از آن اصول اسلامی را به آنان معرفی می‌کنیم و آنگاه از نماز خوانندن و راز و نیاز کردن با پروردگار حتی در زمانیکه به خرید می‌رویم یا در اتوبوس هستیم، می‌گوییم که تأثیر مثبت زیادی بر کودکان می‌گذارد.

 

مسلمانان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت، 1.4 درصد جمعیت کشور اسکاتلند را تشکیل می‌دهند و دومین گروه دینی بزرگ در این کشور محسوب می‌شوند. 30 مسجد در سراسر اسکاتلند وجود دارد.

 

رابین، دانش‌آموز 12 ساله اسکاتلندی می‌گوید: این بانوان چشم‌های ما را باز کردند.

 

جما، دانش‌آموز 13 ساله نیز پس از این برنامه عنوان کرد: ما نباید در مورد هیچ‌کس با نگاه به دین و مذهبش قضاوت کنیم./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات