۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۹۱۰۰۹

افتتاح یک کنیسه جدید در زیر مسجدالاقصی

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی با بی‌اعتنایی به احساسات میلیون‌ها مسلمان سراسر جهان، با افتتاح یک کنیسه جدید در زیر مسجدالاقصی، بنیان‌ها و ماهیت این مسجد مقدس را به شدت تهدید می‌کند.
 کنيسه جديد در زير مسجدالاقصي

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی یک کنیسه جدید در زیر مسجدالاقصی را افتتاح کرد.

 

خلیل ابراهیم، تاریخدان اهل قدس می‌گوید: ما تنها زمانی از وجود این کنیسه‌ها مطلع شدیم، که با تور به دیدن این محل رفتیم. این کنیسه‌ها بی سر و صدا زیر مسجدالاقصی ساخته شده‌اند.

 

وی افزود: این کنیسه‌ها بخشی از توسعه اماکن یهودی است که رژیم اسرائیل در قدس و به ویژه اطراف مسجدالاقصی برای تغییر ماهیت این مناطق می‌سازد.

 

به گفته خلیل ابراهیم، این کنیسه جدید هفته گذشته در جریان بازدید از این محل رؤیت شد.

 

در سال‌های اخیر، رژیم صهیونیستی با همکاری گروه‌های ساخت‌وساز قوی، شروع به حفاری شبکه‌های زیرزمینی در زیر قدس کرده است. رژیم اسرائیل این تونل‌ها را «طرح‌های توریستی» می‌نامد که هیچ خطری برای اماکن اسلامی ندارند.

 

اما فلسطینیان و برخی از سازمان‌های اسرائیلی مانند کمیته اسرائیلی مقابله با تخریب خانه‌ها، معتقدند که هدف نهایی از این اقدامات دسترسی زیرزمینی به مسجدالاقصی و دیگر اماکن اسلامی است.

 

سال گذشته در اثر این حفاری‌های زیرزمینی بخشی از مسجدالاقصی در قسمت غربی و همچنین مدرسه‌ای در سیلوان فرو ریخت./982/ب102/د 

منبع: ایکنا

ارسال نظرات