۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۹۱۲۳۸

برگزاری کنفرانس بین المللی اتحادیه زنان جهان اسلام در پاکستان

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی اتحادیه زنان جهان اسلام در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام‌آباد برگزارشد.
كنفرانس بين المللي اتحاديه زنان جهان اسلام درپاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی اتحادیه زنان جهان اسلام با حضور دانشگاهیان، فرهیختگان و بانوان برجسته جهان اسلام  روز گذشته از سوی اتحادیه بین المللی بانوان مسلمان بامشارکت انیستیتو بین المللی اقبال پژوهی و مکالمه دانشگاه بین المللی اسلامی و دانشگاه بین المللی رفاء در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام‌آباد پاکستان برگزارشد.


مراسم افتتاحیه این کنفرانس دو روزه تحت عنوان «نقش بانوان مسلمان در جوامع اسلامی، فرصت ها و چالش‎ها» باحضور راجه ظفرالحق عضو مجلس سنای پاکستان، انیس احمد رییس دانشگاه بین المللی رفاه، ممتاز احمد معاون رییس دانشگاه بین المللی اسلامی، سعود الفاتح وزیر سابق آموزش بانوان و توسعه سودان و خانم منزه یوسف الدراویش همسر رییس دانشگاه بین المللی اسلامی برگزار شد.


دراین کنفرانس، راجا ظفرالحق، عضو مجلس سنای پاکستان گفت: اسلام به بانوان مسلمان شخصیت داده است و زنان مسلمان می توانند یک الگوی مناسب برای جامعه بانوان دیگر باشند.


انیس احمد، رییس دانشگاه بین المللی رفاه گفت: بانوان به عنوان مادر و همسر می توانند در جامعه نقش مهم خود را ایفا کنند و در جوامعی که مردها در آن غالب باشند نقش زنان خیلی مهم به شمار می آید.


وی تاکید کرد: ما نباید از الگوی غربی تقلید کنیم. زیرا بانوان مسلمان بهترین الگوی از زنان برجسته اول اسلام را در دست دارند. بانوان برای ترویج علم و دانش در جوامع مسلمان حضور فعال داشته باشد و فرزندان را خوب تربیت کنند و به آنان اخلاق و آموزه های اسلامی بیاموزند. اسلام به ما تفاوت بین حلال و حرام آموخته است.


خانم زهرا الهیان، عضو سابق مجلس شورای که به عنوان مهمان شرکت کننده از کشورمان در این کنفرانس حضور داشت، مقاله خود را تحت عنوان «فرصت ها و چالش های زنان در جوامع اسلامی» ارایه کرد که به زبان انگلیسی برای مهمانان خارجی و پاکستانی ترجمه شد.


55 تن از بانوان 24 کشور ازجمله جمهوری اسلامی ایران، سودان، ترکیه، مصر، اندونزی، روسیه، مجارستان و دیگر کشورهای اسلامی در این کنفرانس شرکت کردند./994/ب102/د

ارسال نظرات