۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۹۱۲۴۰

افزایش گرایش به اسلام میان مسیحیان نیجریه

خبرگزاری رسا ـ گرایش به اسلام در کشور آفریقایی نیجریه شدت یافته و بسیاری از مسیحیان این کشور با تغییر دین خود به اسلام می‎گروند.
مسلمانان نيجريه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد زیادی از مسیحیان در کشور آفریقایی نیجریه در سالیان اخیر دین خود را تغییر داده و به اسلام گرویده اند.
 
مسیحیان نیجریه علت تغییر دین و گرایش خود به اسلام را "واقعی و هوشمندانه بودن اسلام و تاکید آن بر اصل توحید و یگانگی خداوند" عنوان کرده اند.
 
اوچنا اوکاه، مسیحی سابق نیجریه ای که پس از مسلمان شدن نام ابراهیم را برای خود برگزیده است در این ارتباط می گوید: نظرات بسیاری در مورد مسلمان شدن ما گفته شده و گفته خواهد شد. برخی از مردم مدعی هستند که ما برای دریافت پول، مسلمان شده ایم.
 
اوچنا یکی از 18 شهروند نیجریه ای ساکن در منطقه مسیحی نشین "ایگبو" در جنوب نیجریه است که در ماه نوامبر گذشته در مسجد "ابوجا" در پایتخت این کشور مسلمان شده اند.
 
مسلمان شدن این تعداد از مسیحیان منطقه "ایگبو" که زمانی به شدت در برابر اسلام مقاومت می کرد سبب افزایش قابل توجه مسلمانان این منطقه شده است.  
 
اوایل سال جاری میلادی نیز یکی از حکام محلی مسیحی و دختر یکی از کشیش های شناخته شده در نیجریه مسلمان شدند.
 
برخی مسیحیان تندرو در آن زمان مدعی شدند که دختر کشیش نیجریه ای به وسیله یک حاکم محلی مسلمان هیپنوتیزم شده و به این ترتیب مسلمان شده است. 
 
ابراهیم اوکاه، تازه مسلمان شده نیجریه ای نیز در بیان دلایل خود برای گرایش به اسلام می گوید: من در مورد اسلام به مطالعه پرداختم و از آنجا که دارای یک مدرک دانشگاهی هستم خود را برای یک سفر فکری آماده کرده بودم./990/ب903/د
ارسال نظرات