۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۹۱۲۹۷
برای نخستین بار؛

درهای زیباترین مسجد اروپا به روی غیرمسلمانان گشوده شد

خبرگزاری رسا ـ مسجد بردفورد انگلیس که پارلمان اروپا چندی پیش مناره آن را به عنوان زیباترین مناره در میان مساجد اروپا انتخاب کرد برای نخستین بار درهای خود را به روی پیروان تمامی ادیان گشود.
روز دربهاي باز در مسجد بردفورد انگليس
 
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Keighley News"، مسجد بردفورد انگلیس که مناره آن از سوی پارلمان اروپا به عنوان زیباترین مناره در میان مساجد اروپایی انتخاب شد، برای نخستین بار درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود.
 
محمد سلیم از سازمان دهندگان این برنامه در این ارتباط گفت: تصورات غلط بسیاری در مورد اسلام در کشورهای غربی وجود دارد که اغلب نتیجه عملکرد اشتباه یک گروه یا یک شخص به ظاهر مسلمان است و ما سعی داریم با چنین برنامه هایی چهره واقعی اسلام را به مردم نشان دهیم.
 
برنامه روز درهای باز مسجد بردفورد انگلیس از سوی انجمن اسلامی Keighley و با همکاری شورای خدمات کودکان بردفورد انجام شد.
 
بسیاری از ساکنان بردفورد به همراه کودکان خود در این برنامه شرکت کرده و به بازدید از مسجد این منطقه پرداختند.
 
قرائت اشعار قرآنی و اسلامی، برگزاری نشست هایی در مورد اسلام، تور داخلی بازدید از مسجد و صرف غذا از دیگر برنامه های روز درهای باز مسجد بردفورد انگلیس بود.
 
یکی از بازدیدکنندگان غیرمسلمان از مسجد بردفورد ضمن اظهار رضایت از برگزاری چنین برنامه ای گفت: انجام یک عمل اشتباه از سوی یک فرد مسلمان به معنای آن نیست که اسلام دین خوبی نیست، اسلام مانند سایر ادیان دین صلح است.
 
از جمله برنامه های جانبی روز درهای باز مسجد بردفورد برگزاری مسابقه قرائت قرآن در میان جوانان منطقه بود.
 
نیک بینز، اسقف اعظم بردفورد نیز با وجود آن که نتوانست در مراسم روز درهای باز مسجد بردفورد انگلیس شرکت کند اما برگزاری این مراسم را ستود./990/ب903/د
ارسال نظرات