۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۹۱۲۹۹

پنهان‎سازی میراث اسلامی در جزیره اروپایی مالت

خبرگزاری رسا ـ یک مورخ شناخته شده در کشور اروپایی مالت دولت این کشور را به پنهان‎سازی عمدی و عدم نمایش میراث تاریخی اسلامی در این کشور کرد.
موزه آثار باستاني در جزيره اروپايي مالت
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مارک کامیلری، مورخ معروف ساکن مالت، سازمان میراث فرهنگی این کشور را متهم کرد که به طور عمدی به پنهان سازی میراث اسلامی غنی این کشور می پردازد.
 
به گفته این مورخ، هدف سازمان میراث فرهنگی جزیره اروپایی مالت از این اقدام اثبات این افسانه است که مالتی ها از سال 60 پس از میلاد مسیحی بوده و مسلمانان هیچ گاه در این جزیره حضور نداشتند.
 
کامیلری که هم اکنون ریاست شورای ملی کتاب در مالت را نیز بر عهده دارد در این ارتباط گفت: سازمان میراث فرهنگی مانند یک ماشین تبلیغاتی عمل می کند که شواهد تاریخی را کنترل و دستکاری می کند.
 
وی خاطرنشان کرد که در کاوش های باستان شناسی در شهر Mdina که پنج سال پیش صورت گرفت آثار بسیاری متعلق به دوران حضور مسلمانان در این کشور کشف شد.
 
مارک کامیلری از سازمان میراث فرهنگی مالت خواست که اجازه دسترسی به این آثار تاریخی اسلامی را برای محققان مستقل صادر کند. 
 
وی همچنین در کتابی تحت عنوان  The Pauline Myth اثبات کرده که دولت مالت میراث فرهنگی متعلق به حضور مسلمانان در این کشور را از دید مردم عادی پنهان کرده است. 
 
کامیلری با تشبیه سازمان میراث فرهنگی مالت به آژانس های فرهنگی دیکتاتوری هایی مانند ایتالیای فاشیستی، آلمان نازی و شوروی کمونیستی از نبود آثار باستانی اسلامی در موزه این کشور نیز انتقاد کرد./990/ب904/د
ارسال نظرات