۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۳۹۴

نفرات برتر مسابقات حفظ قرآن کریم در عربستان معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ نفرات برتر مسابقات حفظ قرآن کریم شهر مکه عربستان معرفی شدند.
مسابقات بين المللي قرآن کريم در عربستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری عرب نیوز، مقام های اول و دوم مسابقات بین المللی حفظ قرآن کریم عربستان موسوم به مسابقات شاه عبدالعزیز که به تازگی در شهر مکه و در مسجدالحرام برگزار شد به دو غیر عرب نیجریه ای و بنگلادشی رسید.
 
150 شرکت کننده از 61 کشور دنیا در این دوره از مسابقات قرآنی مکه شرکت کرده و صالح الشیخ، وزیر امور اسلامی عربستان جوایز برندگان را به آنان اهدا کرد.
 
کبیرو ابوبکر موسی از نیجریه و نجم عبدالکلام آزاد از بنگلادش رتبه های اول و دوم این مسابقات را به دست آوردند.
 
عبدالله بسفر، دبیرکل سازمان بین المللی حفظ قرآن که در شهر جده عربستان مستقر است در مصاحبه با پایگاه خبری عرب نیوز به معرفی این مسابقات پرداخته و مدعی شد: مسابقات قرآن شاه عبدالعزیز مادر تمامی مسابقات بین المللی قرآن است.
 
وی افزود که این مسابقات 20 کشور عرب و مسلمان دیگر را برای برگزاری مسابقات بین المللی مشابه ترغیب کرده است.      
 
دبیرکل سازمان بین المللی حفظ قرآن عربستان در بیان اهداف مسابقات قرآن کریم شاه عبدالعزیز گفت: این مسابقات جوانان مسلمان را به یادگیری و حفظ قرآن، دنبال کردن راه زندگی به شیوه ای که قرآن و سنت به آنها نشان می دهد و دوری از خشونت و افراط گرایی ترغیب می کند.
 
از نخستین دوره برگزاری مسابقات قرآنی شاه عبدالعزیز در 35 سال پیش تاکنون بیش از 6 هزار دانشجو از کشورهای مختلف دنیا در این مسابقات شرکت کرده اند./990/ب904/د
ارسال نظرات