۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۹۱۴۸۰

سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه فاروج معرفی شد

خبرگزاری رساـ در آیین تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج، با قدردانی از زحمات حجت الاسلام عباس محمدزاده، رییس سابق این اداره؛ حجت الاسلام اسماعیل مطاعی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان معرفی شد.
اوقاف و امور خيريه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح پنج شنبه مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی برگزار شد.
در این مراسم با قدردانی از زحمات حجت الاسلام عباس محمدزاده، رییس سابق این اداره، حجت الاسلام اسماعیل مطاعی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج معرفی شد.
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در این مراسم با بیان این که وقف صدقه جاری و ماندگار است، اظهار داشت: لازم است برای درآمدزا کردن موقوفات، زمینه سرمایه گذاری در این بخش را بیش از گذشته فراهم کنیم.
به گفته وی 65 درصد موقوفات خراسان شمالی وقف روضه سیدالشهدا(ع) هستند و به همین دلیل نیز می باید با ارائه مشورت های درست به واقفان، برای هدایت وقف های جدید به بخش های دیگر تلاش شود.
حجت الاسلام سهرابی در ادامه با بیان این که در بخش بقاع متبرکه هم می بایست به گونه ای اقدام شود که تا پایان سال 93 تمامی امامزاده های خراسان شمالی نوسازی، بازسازی و ساماندهی شوند، افزود: برای دست یابی به این مهم لازم است هیأت امنای امامزاده های استان جدی تر از گذشته وارد صحنه شوند.
وی با یادآوری رهنمون مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه، اظهار کرد: برای تحقق این فرمان رهبری می بایست برنامه های فرهنگی امامزاده ها بیشتر و هدفمند شود.
حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج هم در این مراسم گفت: وقف دارای ارزش های دینی فراوان و نقش سازندگی چشمگیری در جامعه اسلامی است اما برای تحقق این موارد، باید موقوفات به صورت مناسب هدایت شود.
وی با بیان این که لازم است به واقفان مشورت داده شود تا موقوفات تنها به اطعام محدود نشوند، افزود: باید تلاش کرد وقف های جدید را به سمت و سوی فرهنگی هدایت کرد تا از این طریق بخشی از مشکلات و کمبودهای فرهنگی کشور جبران شود.
حجت الاسلام اسماعیل مطاعی، سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج هم در این مراسم با تأکید بر این که استفاده بهینه از فرصت موقوفات نیازمند مشارکت همه دستگاه ها است، اظهار داشت: اجرای برنامه های مشترک با دستگاه های دیگر، به روزرسانی نرخ اجاره بهای موقوفات، توسعه و ترویج فرهنگ وقف و جهت دهی مناسب به آن، سازماندهی هیئات امنای امامزاده ها و ... از جمله برنامه های مدیریت جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج است.
حجت الاسلام عباس محمدزاده، رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج هم در این مراسم عنوان کرد: این اداره در سال های گذشته با کمبود نیروی انسانی و منابع مالی مواجه بود اما با برخی اقدامات انجام شده این دو مشکل تا حدود زیادی رفع شد.
وی اظهار داشت: در این زمینه با برون سپاری و به کارگیری 70خادم افتخاری و نیز جذب تسهیلات از دستگاه ها و کمک خیران، میزان قابل توجهی از مشکل کمبود نیروی انسانی و بودجه این اداره رفع شد.
گفتنی است، شهرستان 52 هزار نفری فاروج در شرقی ترین قسمت استان خراسان شمالی دارای 483 موقوفه با یک هزار و 313 رقبه ثبت شده است.
در این شهرستان 18 بقعه متبرکه و 112 مسجد و حسینیه وجود دارد./9314/پ203/ب
ارسال نظرات