۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۱۵۵۷

همایش اربعین حسینی در کربلا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین همایش هیأت های حسینی در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی از سوی آستان‎های قدس حسینی وعباسی در حرم امام حسین(ع) برگزار شد.
ايام اربعين حسيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ششمین همایش هیأت های حسینی با هدف برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اربعین حسینی با عنوان «رحم الله من احیی امرنا» از سوی آستان های قدس حسینی و عباسی در سالن همایش زینبیه حرم امام حسین(ع) برگزار شد.

 

مسؤولان هیأت های عزاداری وابسته به حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(س) و همچنین مسؤولان بخش های امنیتی و خدماتی استان کربلا در این همایش به بررسی راه های برگزاری باشکوه اربعین حسینی پرداختند.

 

افضل الشامی، معاون تولیت آستان قدس عباسی در این همایش گفت: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) افتخار بزرگی است که نباید به راحتی آن را از دست داد. پیروان اهل بیت(ع) از گذشته تاکنون در حال تحکیم و ادامه راه آزادگان، فداکاری های فراوانی تقدیم کرده اند.

 

وی با اشاره به پیاده روی میلیونی عزادارن حسینی در ایام اربعین، افزود: با توجه به اینکه میلیون ها زائر و هیأت های عزاداری در روز اربعین حسینی به کربلا شرفیاب می شوند، ازدحام شدیدی در این شهر به وجود آمده و برخی از هیأت ها نمی توانند وارد حرم شوند.

 

مسؤولان امنیتی و خدماتی استان کربلا نیز در ادامه این همایش به پرسش های هیأت های عزاداری در زمینه نحوه کنترل امنیت و همچنین شیوه خدمت به زائران حسینی پاسخ گفتند./980/ب903/د

ارسال نظرات