۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۶۵۳
مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد:

ارتقاء سطح قرائت قرآن و نماز طلاب نو ورود حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از اجرای طرح زمزمه قرآنی به منظور ارتقاء سطح قرائت قرآن و نماز طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.
حجت‌الاسلام سيد حسن حسيني‌ مدير پرورشي حوزه‌هاي علميه خواهران کشور
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌ عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی‌پناه با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در بسط و تقویت بهره‌مندی هرچه بیشتر آحاد جامعه از قرآن کریم رسالتی تردیدناپذیر دارند، اظهار داشت: به منظور آماده‌سازی طلاب برای انجام این رسالت، همزمان با اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی حوزه‌های علمیه در زمینه فراگیری علوم و معارف قرآن کریم، طرح زمزمه قرآنی به صورت فراگیر و الزامی ویژه طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خواهران اجرا می‌شود.
وی اهداف طرح زمزمه قرآنی را ثبت توانایی قرآنی طلاب در زمینه‌های صحیح‌خوانی، تجوید و روانخوانی، هماهنگ‌سازی و ارتقاء سطح توانایی طلاب در این زمینه‌ها و بسترسازی جهت انس بیشتر با قرآن ذکر کرد.
مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: در این طرح به منظور بهره‌مندی هرچه بهتر و ساماندهی طلاب در امور قرآنی،‌ در اولین قدم برای ثبت توانایی‌های قرآنی طلاب اقدام به ارزیابی میزان صحیح‌خوانی، تجوید و روانخوانی آنها می‌گردد و در جهت تقویت افرادی که در این زمینه نیازمند آموزش لازم هستند، با برگزاری کلاس، در اختیار گذاشتن لوح فشرده، تشکیل جلسات قرائت قرآن، مباحثه قرآنی و... کمبودها جبران می‌شود تا طلاب در یک سطح ارتقا یافته هماهنگ شوند.
وی محدوده این آزمون را سوره¬های نساء، تحریم، قمر و نور علاوه بر یکی از سوره‌های جزء به صورت اختیاری ذکرد کرد و ادامه داد: طلابی که موفق به کسب رتبه عالی (حد نصاب نمره قبولی) در آزمون‌های مربوطه شوند، در گروه مبلغان سطح یک سطوح مقدماتی قرار خواهند گرفت و اجازه فعالیت در حوزه‌های تعیین‌شده را دارند.
وی یادآور شد: در طرح قرائت نماز نیز موضوع سنجش، کلیه اذکار اعم از حمد و سوره و سایر اذکار واجب نماز است و معیار قبولی، رعایت کامل صحیح‌خوانی و تجوید لازم، صرفا با اخذ نمره 20 است.
حجت‌الاسلام حسینی‌پناه گفت: در ارزیابی قرائت، فقط از داوران، مربیان و اساتیدی که در دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم موفقیت لازم را کسب نموده‌اند استفاده می‌شود./9191/د102/ن
ارسال نظرات