۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۱۹۱۷۹۱
حجت‌الاسلام ماندگاری:

گرگ‌های امروز از بنی‌امیه و بنی عباس درنده‌تر هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که غربی‌ها از بنی‌امیه و بنی عباس هم درنده‌تر هستند، گفت: اگر مردم از امام امت محافظت نمی‌کردند گرگ‌ها از روزی که امام راحل می‌خواستند انقلاب کنند ایشان را تکه و پاره می‌کردند.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا، شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با بیان این‌که یکی از امتحان‌های الهی نداده‌ها است، گفت: نداده‌های خداوند متعال به سبب حکمت است.

وی ادامه داد: خداوند متعال بخیل نیست که برخی از نعمت‌ها را به افراد نمی‌دهد، بخیل انسان‌ها هستند، ولی خدا به سبب آگاهی که نسبت به موضوعات و مسائل دارد از روی حکمت برخی از نعمت‌ها را به افراد نمی‌دهند.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا صبر را رمز موفقیت افراد در امتحان‌های الهی خواند و خاطرنشان کرد: صبر کردن در نعمت‌ نداده‌ها سبب شناخت حکمت آن می‌شود، فرد نباید برای خدا تعیین و تکلیف کند، البته دعا با اعتراض فرق دارد.

هیچ کاری بدون اسباب صورت نمی‌گیرد

وی افزود: یکی از دلایل این که خدا به برخی‌ از افراد نعمت‌ نمی‌دهد به سبب نداشتن قابلیت آن‌ها است، فرد تا ازدواج نکند نمی‌تواند اولاد داشته باشد، پس یک فرد مجرد به هر میزان از خدا بخواهد تا خدا بدون ازدواج به او فرزند بدهد امکان ندارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بیان کرد: خدا برای هر کاری سبب و اسبابی قرار داده است، سبب به دنیا آمدن فرزند وجود مؤنث و مذکر است، خدا کریم بوده و می‌خواهد نعمت‌های خود را بدهد ولی برخی از افراد قابلیت دریافت آن را ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که خدا عالم را بدون اسباب اداره نمی‌کند، اظهار داشت: خود خداوند متعال می‌فرماید «هر چیزی از من می‌خواهید با اسباب بخواهید»، خدا به افرادی که اسباب آن را آماده و تهیه نکرده باشند چیزی اعطا نمی‌کند.

گرگ‌های امروز از بنی‌امیه و بنی عباس درنده‌تر هستند

وی تصریح کرد: به برخی از افراد گفته می‌شود چرا کشاورزی‌ها رونق ندارد می‌گویند باران نیست، در حالی که برای کسب رزق حرکت نمی‌کنند و از خداوند متعال باران می‌خواهند، خدا برکت، شفا و نعمت نمی‌دهد تا این‌که افراد اسباب آن را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام ماندگاری وجود امام(ع) را سبب امنیت در جامعه دانست و بیان داشت: هر فردی امنیت می‌خواهد باید امام معصوم(ع) خود را در وجودش پذیرفته و یاری کننده ایشان باشد، مأمور حفاظت از امام زمان(عج) ما هستیم و باید برای ایشان دعا کنیم.

وی تأکید کرد: امت اسلامی قدر امیر مؤمنان(ع)، امام حسین(ع) و دیگر ائمه(ع) را ندانسته و با به شهادت رساندن این بزرگواران امت اسلامی را نابود کردند، ولی مردم ایران اسلامی چون قدر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را دانستند گرگ‌ها به این بزرگواران آسیب نرساندند.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: گرگ‌های امروز از گرگ‌های بنی‌امیه و بنی‌عباس پاک‌تر نبوده و درنده‌تر هستند، اگر مردم از امام امت محافظت نمی‌کردند گرگ‌ها از روزی که امام راحل می‌خواستند انقلاب کنند ایشان را تکه و پاره می‌کردند.

گناه، لقمه حرام و ظلم از موانع کسب نعمت است

وی بیان داشت: ولی چون مردم از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب محافظت کردند گرگ‌ها این دوران هیچ غلطی نکردند ، این‌ها از ابتدا به دنبال نابود کردند این بزرگواران بودند، ملت مظلوم افغانستان، عراق و فلسطین به سبب نداشتن امام امنیت ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که عدم قابلیت سبب تبدیل شدن نعمت به نقمت می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر فردی قابلیت کسب نعمت را داشته باشد مسلماً خداوند متعال به او نعمت می‌دهد، البته گاهی قابلیت است ولی فاعلیت وجود ندارد، در این صورت نیاز به تلاش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عدم وجود مانع نیز از دیگر دلایل کسب نعمت است، در زمین شوره‌زار هر چند بذر کاشته شود ولی محصول حاصل نمی‌شود، چرا که شوره زار قابلیت دادن محصول را ندارد، لقمه حرام، گناه و ظلم نیز از موانع کسب نعمت است./993/پ201/ن

ارسال نظرات