۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۹۱۸۷۹

نام‌نویسی طلاب آذربایجان غربی برای شرکت در جشنواره ورزشی

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی از تدارک برگزاری جشنواره ورزشی به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه خبر داد و گفت: نام نویسی طلاب برای شرکت در این جشنواره ورزشی آغاز شده است.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: به مناسبت بزرگداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه جشنواره ورزشی طلاب استان برگزار می شود.

وی با بیان این که نام نویسی از طلاب علاقه مند به شرکت در این جشنواره ورزشی آغاز شده است، گفت: این دوره از جشنواره در رشته فوتسال و تنیس روی میز بین طلاب مدارس علمیه هشت گانه استان برگزار خواهد شد.


به گفته حجت الاسلام مقدم، طلاب شرکت کننده بیست و هشتم آذرماه با هم به رقابت خواهند پرداخت.


حجت الاسلام مقدم در ادامه با اشاره به وجود هشت مدرسه علمیه در استان، خاطرنشان کرد: یک هزار طلبه در سطوح یک و دو  در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی اعلام کرد: یکصد نفر از اساتید و هیأت علمی امر تربیت این طلاب را به عهده دارند.

 

وی با بیان این که حوزه های علمیه در بخش های آموزشی، تحقیقی و تربیتی فعالیت دارد، گفت: توجه به تربیت و اخلاق طلاب از مهم ترین دغدغه های حوزه های علمیه در کنار پرداختن به بحث آموزشی است.

 

حجت الاسلام مقدم برنامه های تربیتی، دروس اخلاق، دعا و مناجات، تلاوت قرآن و مشاوره چهره به چهره و سایر کلاس های مورد نیاز طلاب مانند کلاس های کامپیوتر و زیان، ورزش را از برنامه های طلاب در طول سال تحصیلی جاری اعلام کرد.

 

حجت الاسلام مقدم در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مدارس علمیه از سال تحصیلی آینده گفت: در راستای توسعه حوزه های علمیه آذربایجان غربی و تربیت طلاب و مبلغان حوزه های علمیه سفیران هدایت راه اندازی می شود.

 

وی نیاز استان به مبلغان و طلاب در مناطق مختلف استان همچون مراکز فرهنگی دینی شهرها، روستاها، مساجد را از دلایل تاسیس حوزه های علمیه سفیران هدایت عنوان کرد و افزود: در این راستا سه حوزه علمیه سفیران هدایت در سال 94-93 در شهرستان های شوط، چایپاره و خوی راه اندازی خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام مقدم، با فراهم نمودن زیر ساخت های لازم و امکانات اولیه از قبیل ساختمان آموزشی و خوابگاهی، این سه مدرسه علمیه در سال تحصیلی آینده راه اندازی خواهد شد./936/پ202/س

ارسال نظرات