۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۹۱۹۴۰
امام جمعه سیهات عربستان:

ماندلا نماد آزادی و افتخار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سیهات عربستان با اشاره به خدمات رهبر فقید آفریقای جنوبی گفت: نلسون ماندلا نماد آزادی، غرور و افتخار است.
سيد حسن نمر خطيب جمعه سيهات عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن النمر امام جمعه سیهات عربستان در سخنانی که در مسجد حمزه بن عبدالمطلب(س) بیان کرد یکی از راه‏های اصلاحات اجتماعی را امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: رعایت قواعد و مبانی امر به معروف و نهی از منکر در اثر گذاری و تحقق آن نقش موثری دارد.


وی افزود: ممکن است انسانی عالم باشد ولی دچار اشتباه می‎شود، عالم بودن دلیل بر معصومیت نیست بلکه هر فردی احتیاج به امر به معروف و نهی از منکر دارد حتی اگر عالم باشد.


حجت الاسلام نمر، امر به معروف و نهی از منکر را مسأله ای‎ اجتهادی دانست و خاطرنشان ساخت: تلاش و کوشش برای اصلاح جامعه اسلامی بر هر فرد و گروهی واجب است و هر انسانی به اندازه خودش نیز باید در راستای اصلاحات جامعه تلاش کند.


وی یکی از لوازم تقوا را اصلاح جامعه اسلامی خواند و اظهار داشت: برای اینکه اصلاحات در جامعه اسلامی اثر گذار باشد باید فساد را ریشه کن کرد.


این عالم عربستانی ادامه داد: کسانی که در مبادی و اصول اصلاحات جامعه اسلامی دچاره اشتباه و به انحراف کشیده شده‎اند در باتلاق فساد فرو قرار دارند. آنان می‎پندارند که قطع کردن سرها، تجاوز به زنان، یورش به مساجد و کلیساها، انفجار و عملیات‎های تروریستی جهاد در راه خدا است.


امام جمعه سهیات عربستان با اشاره به عملیات‎های تروریستی در منطقه گفت: انجام هرگونه اقدامات تروریستی جهاد در راه خدا نیست.


وی در پایان مرگ نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی را تسلیت گفت و عنوان کرد: نلسون ماندلا به مبادی و اصول کشورش آشنا بود و سال ها برای پیروزی ملت تلاش و کوشش فراوانی انجام داد. تلاش‎های این شخصیت بزرگ تاریخ، سزاوار تقدیر و احترام فراوانی است.


حجت الاسلام نمر افزود: رهبر آفریقای جنوبی یکی از نمادهای آزادی، غرور و افتخار است./994/ب902/د

ارسال نظرات