۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۹۱۹۵۷
مسؤول کمیته طلاب جبهه پایداری تهران مطرح کرد:

آیت‌الله دستغیب الگویی کامل از یک انسان متخلق به اخلاق الهی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته طلاب جبهه پایداری استان تهران گفت: شهید آیت‌الله دستغیب دارای نکات اخلاقی و صفات روحانی هستند که می‌تواند به‌عنوان الگویی کامل از یک انسان متخلق به اخلاق الهی برای مردم به‌ویژه نسل جوان معرفی شود.
شهيد آيت‌الله عبدالحسين دستغيب

حجت‌الاسلام حسین دقیقی، مسؤول کمیته طلاب جبهه پایداری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل و بررسی گوشه‌هایی از حیات و مبارزات شهید محراب آیت‌الله عبدالحسین دستغیب پرداخت.

وی به ولادت شهید آیت‌الله دستغیب در عاشورای سال 1332 هجری قمری در خانواده‌ای با تقوا و عالم اشاره کرد و با بیان این‌که ایشان فرزند مرحوم آقا سید محمدتقی دستغیب هستند، افزود: شهید آیت‌الله دستغیب دروس ابتدایی را در محضر پدر گذراندند اما با درگذشت پدر بزرگوار خود، جهت ادامه تحصیل علیرغم مشکلات فراوان در شهر شیراز از اساتید به‌نام آن زمان همچون مرحوم آیت‌الله اصطهباناتی و شیخ محمد کاظم شیرازی استفاده کردند.

حجت‌الاسلام دقیقی مبارزه شهید آیت‌الله دستغیب با حکومت رضاخانی همزمان با تحصیل و ترویج احکام دین را مورد اشاره قرارداد و با بیان این‌که این مبارزات به‌گونه‌ای بود که به ایشان گفتند ظرف بیست و چهار ساعت باید خلع لباس شود، گفت: مرحوم آیت‌الله دستغیب ضمن امتناع از این دستور عوامل حکومت، به نجف اشرف مهاجرت کردند.

مسؤول کمیته طلاب جبهه پایداری استان تهران ادامه داد: ایشان پس از سقوط رضاخان به ایران باز می‌گردند و در مسجد عتیق شیراز به اقامه نماز  جماعت و ترویج احکام دین مشغول می‌شوند.

وی با بیان این‌که قلم روان و روح بلند، اخلاقی و عرفانی این عالم بزرگوار عامل تحویل و تحول روحی جمع بسیاری از مردم به‌ویژه جوانان می‌شد، ابراز داشت: این تحویل و تحول روحی به‌گونه‌ای بود که درطول دوران مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی علیرغم زندان و شکنجه دست از ترویج احکام دین و هدایت جوانان و افشاگری علیه رژیم طاغوت برنمی‌داشتند و از دل زندان هدایت مردم را به‌عهده داشتند.

حجت‌الاسلام دقیقی با اشاره به این‌که شهید آیت‌الله دستغیب رابطه بسیار خوبی با امام خمینی(ره) داشتند و امام(ره) هم ارادت خاصی به ایشان داشتند، اظهار داشت: شهید آیت‌الله دستغیب پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر مسؤولیت حوزه علمیه شیراز از سوی امام خمینی(ره) به‌سمت امام جمعه شیراز منصوب شدند، ارادت ایشان به امام خمینی(ره) به‎‌گونه‌ای بود که می‌گفتند سخنان امام(ره) مبنای خطبه‌های من است.

مسؤول کمیته طلاب جبهه پایداری استان تهران ابراز داشت: شهید آیت‌الله دستغیب کتاب‌های مختلفی را برای سیراب کردن تشنگان مکتب اسلام و عرفان عملی و اخلاقی با زبان ساده و قلمی روان تألیف کرده‌اند که منشأ اثر فراوانی در جامعه شده است.

وی در ادامه این مطلب، قلب سلیم، داستان‌های شگفت، 82 پرسش، توحید، معاد، ایمان، عدل، نبوت، امامت، سیدالشهدا(ع)، شرح خطبه حضرت زینب(س)، شرح خطبه حضرت فاطمه(س)، بندگی راز آفرینش، قلب قرآن، قیامت و قرآن، سرای دیگر، حقایقی از قرآن، تفسیر سوره واقعه، تفسیر سوره نجم، صلوه الخاشعین، اخلاق اسلامی، استعاذه، معارفی از قرآن، ماه خدا و صدیقه کبری(س) را ازجمله کتاب‌های شهید آیت‌الله دستغیب مطرح کرد.

مسؤول کمیته طلاب جبهه پایداری استان تهران تأکید کرد: شهید آیت‌الله دستغیب دارای نکات اخلاقی و صفات روحانی هستند که می‌تواند به‌عنوان الگویی کامل از یک انسان متخلق به اخلاق الهی برای مردم به‌ویژه نسل جوان معرفی شود.

مسؤول کمیته طلاب جبهه پایداری استان تهران تهجد و شب زنده داری، توکل بر خدا، نفوذ در دل‌ها، ساده زیستی، فروتنی، کمک به نیازمندان، مقاومت و ایستادگی، مهربانی با خانواده و کمک به آنها در کارها، روحیه پرنشاط، ولایت پذیری و عشق به شهادت طلبی را از جمله نکات اخلاقی و صفات روحانی شهید آیت‌الله دستغیب مطرح کرد./956/ت302/ی

ارسال نظرات