۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۹۲۰۳۵

روز جهانی وحدت برای فلسطین در سنگال برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ روز جهانی وحدت برای فلسطین با شرکت جمهوری اسلامی ایران و شخصیت‎های سیاسی و فرهنگی سنگال برگزار شد.
پرچم فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم روز جهانی وحدت برای فلسطین روزگذشته به همت اتحادیه ملی برای مسئله فلسطین«A.N.C.P»، شبکه رادیو تلوزیونی والفجری و با حضور سفرا و دیپلمات‎های برخی ازکشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، مصر، مراکش، موریتانی و کویت در داکار پایتخت سنگال برگزارشد.


در این مراسم، سفیر فلسطین، پروفسور مالک انجای مشاور رییس جمهور سنگال ورییس کمیته فلسطین ومالک سیسه از دیپلمات‎های عالی رتبه این کشور سخنرانی کردند.


با توجه به در خواست رژیم اسراییل از سنگال برای گشایش سفارت در تلاویو، آقای سیسه گفت: مادامی که قدس شریف در اشغال غاصبین است سنگال در اسراییل سفارت دایر نخواهد کرد.


سفیر فلسطین در داکار نیز ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت سرزمین های اشغالی از حمایت‎های مسلمانان خصوصا دولت ومردم سنگال از ملت فلسطین قدردانی کرد.


سایر سخنرانان نیز از اقدام برگزار کننده در پرداختن به مسئله اساسی ومهم جهان اسلام یعنی فلسطین عزیز قدردانی کردند و خواستار به رسمیت شناختن حقوق حقه ملت مقاوم فلسطین شدند.


سید امین نیاس رییس کنفرانس نیز بیانیه پایانی را که برمبنای اعلان جنایت‎های رژیم صهیونیستی ولزوم مقاومت تا پیروزی نهایی در برابر زیاده خواهی این رژیم وضرورت حمایت همه جانبه از ملت فلسطین را قرائت کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات