۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۹۲۱۰۷

چند خبر کوتاه از رادیو قرآن

خبرگزاری رسا ـ در برنامه رادیویی شب‌های انس که پنجشنبه، 21 آذرماه به روی آنتن رادیو قرآن خواهد رفت، تلاوت زیبا یی از سیدعلی فاضلی پخش خواهد شد.
راديو قرآن

به گزارش خبرگزاری راسا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، برنامه شب‌های انس از جمله برنامه‌های رادیو قرآن است که پنجشنبه، 21 آذرماه تلاوت سیدعلی فاضلی را که در محفل قرآنی محله مهرآباد مشهد اجرا شده است را پخش می‌کند.

پخش تلاوت سیدعلی فاضلی در برنامه رادیویی شب‌های انس

براساس این گزارش، در این برنامه رادیویی، تلاوت سیدعلی فاضلی که آیاتی از سوره تحریم است و همچنین آموزش کارگاهی حفظ آیاتی از قرآن کریم پخش می‌شود.

برنامه رادیویی شب‌های انس کاری از گروه محافل و مسابقات رادیو قرآن است که هر پنجشنبه ساعت 22 به مدت 55 دقیقه بر روی موج اف ام ردیف 100 مگاهرتز از رادیو قرآن پخش می‌شود.

اشکی فراق اهل بیت(ع) با دعای ندبه در مویه‌های فراق

برنامه مویه‌های فراق صبح جمعه 22 آذرماه به بررسی و بیان مبانی قرآنی فرازی دیگر از دعای ندبه با محوریت اشک در فراق پاکان و اولیا می‌پردازد.

با توجه به ارتباط آیات بسیاری از قرآن کریم با فرازهایی از دعای ندبه و لزوم آگاهی بخشی به مخاطبان در این خصوص، برنامه مویه‌های فراق در بررسی فراز « أَیْنَ الْحَسَنُ أَیْنَ الْحُسَیْنُ؟ أَیْنَ أَبْناءُ الْحُسَیْنِ؟.... أَیْنَ الْأَنْجُمُ الزّاهِرَةُ؟» با اشاره به آیات 97 سوره انعام، 5سوره یس و 68سوره قصص به تشریح موضوعی این فرازها اشاره می‌کند.

در این برنامه کارشناس محور، مبانی قرآنی دعای ندبه و بررسی آیاتی که این دعا بر آن‌ها تکیه دارد، مورد بحث قرار می‌گیرد و حجت الاسلام حسن سبزواری در تفسیر و شرح فراز دعای ندبه نکاتی را درباره ارتباط قرآنی این فرازها بیان می‌کند.

برنامه مویه‌های فراق به سردبیری و تهیه کنندگی مونا توسلی جمعه‌ها ساعت 8:35 به مدت 20دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

صراط حفظ قرآن، برنامه‌ای آموزش محور و مفهومی است

برنامه صراط به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت حافظان قرآنی با تکیه بر آموزش کودکان و نوجوانان پنجشنبه‌ها از رادیو قرآن پخش می‌شود.

فاطمه سالمی سردبیر و تهیه کننده برنامه صراط شبکه رادیویی قرآن گفت: برنامه صراط که با محوریت آموزش حفظ قرآن کریم پنجشنبه‌ها تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می‌شود، تلاش دارد ضمن آموزش حفظ قرآن کریم به کودکان و نوجوانان؛ خانواده‌ها را نیز درگیر برنامه کرده و با ایجاد فضایی آموزشی در مدت 50دقیقه انگیزه حفظ قرآن را برای شنوندگان ایجاد کند.

وی ادامه داد: قرآن سراسر درس است و مرحله ابتدایی استفاده از آیات الهی و تدبر در قرآن، تلاوت و حفظ آن است که در دین مبین اسلام بر آن تاکید بسیار شده است برهمین اساس گروه آموزش رادیو قرآن برنامه صراط را بری شنوندگان تدارک دید و تاکنون نیز این برنامه توانسته است مخاطبان خود را راضی نگهداشته و با بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات آن‌ها تلاش می‌کنیم برنامه‌ای درخور مخاطبان فخیم و فهمیده رادیو قرآن تقدیم شود.

سردبیر و تهیه کننده این برنامه با اشاره به حضور کارشناسی نجمه شعبانی قهرودی در این برنامه بیان داشت: استاد نجمه شعبانی قهرودی از حافظان ممتاز قرآن کریم است که علاوه بر تسلط بر آیات الهی و بهره‌گیری از روش‌های آموزشی حفظ، ارتباط خوبی با شنوندگان و بخصوص بچه‌ها برقرار می‌کند و با بیان مفاهیم و ترجمه آیات علاوه بر حفظ قرآن به تدبر در آن نیز اشاره و تکیه دارد.

سالمی تصریح کرد: برنامه صراط به زودی جای خود را به برنامه هدیه آسمانی می‌دهد که این برنامه تکمیل شده و با شاخصه‌هایی که شنوندگان تقاضا داشتند بر روی آنتن می‌رود که در اصل همان برنامه صراط به همراه نوعی بازنگری خواهد بود.

وی در ادامه با توجه به فضائل سوره یس گفت: در فضیلت این سوره از حضرت محمد(ص) نقل شده هر کس سوره «یس» را قرائت نماید مانند آن است که ده بار قرآن را ختم نماید؛ ایشان همچنین فرمودند: هر کس سوره «یس» را برای رضای خدا بخواند، خداوند او را خواهد بخشید و اجری همانند 12 ختم قرآن به او خواهد داد و اگر برای مریض در شرف مرگی خوانده شود، به تعداد حروف این سوره 10 فرشته نزد او به صف شده و برای او استغفار کرده و شاهد قبض روحش بوده و جنازه‌اش را تشییع می‌کنند و بر او نماز گزارده و شاهد دفنش هستند بر همین اساس در حال حاضر حفظ سوره «یس» در برنامه صراط دنبال می‌شود.

شنوندگان برنامه رادیویی صراط تاکنون سوره «یس» را از آغاز تا آیه 70مرور و حفظ کرده‌اند که پنجشنبه، 21 آذرماه ادامه این سوره از آیه 69 تا 74 برای حفظ و قرائت صحیح آموزش داده می‌شود./966/د101/ن

ارسال نظرات