۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۹۲۲۰۳

برگزاری همایش «نقش رو به رشد سازمان‌های مدنی در جهان اسلام» در استانبول

خبرگزاری رسا ـ پنجمین همایش سازمان‌های بشردوستانه با عنوان «نقش روبه رشد سازمان‌های مدنی در جهان اسلام» فردا، 23 آذرماه، به همت سازمان همکاری اسلامی در شهر «استانبول» ترکیه برگزار می‌شود.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش سازمان‌های بشردوستانه با عنوان «نقش روبه رشد سازمان‌های مدنی در جهان اسلام» فردا، 23 آذرماه، به همت سازمان همکاری اسلامی در شهر «استانبول» ترکیه برگزار می‌شود.

 

این همایش به مدت 2 روز ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که 200 سازمان بشردوستانه منطقه‌ای و بین‌المللی در آن حضور یابند.


سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در جلسه افتتاحیه این همایش سخنرانی خواهد کرد و نمایندگان دولت ترکیه و سازمان تبلیغ اسلامی سودان نیز در آن حضور خواهند یافت.


تأثیر حادثه 11 سپتامبر بر رابطه بین سازمان‌های انسانی و حکومت‌ها در جهان اسلام، اقدامات بشردوستانه در حالت‌های فوق‌العاده و اضطراری پیچیده و ارائه تجارب موفق در زمینه‌های امدادرسانی فوری بین سازمان‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از محورهای مورد بررسی در همایش عنوان شده است.


همایش استانبول با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان خواهد داد و در این بیانیه مهم‌ترین توصیه‌ها و نتایج جلسات برگزارشده در طول 2 روز همایش تبیین خواهد شد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات