۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۹۲۲۰۸
امام جمعه کاظمین:

دشمنان درپی ضربه به عقاید دینی مردم هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاظمین با تاکید بر لزوم ایجاد فضای امن برای زائران حسینی (ع) گفت: دشمنان درپی ضربه به عقاید دینی مردم هستند.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، امام جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد، با اشاره به زیارت اربعین حسینی گفت: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی (ع) نیروهای امنیتی باید تدابیر لازم و مناسبی را برای زائران اتخاذ کنند.


 وی افزود: عملیات محافظت از زائران حسینی (ع) باید تا روزهای آخر صفر ادامه داشته باشد تا زائران با اطمینان خاطر به زیارت بپردازند و به مناطق خود بازگردند.


خطیب جمع کاظمین به پاسخ‎گویی شبهات پیرامون زیارت اربعین حسینی (ع) پرداخت و گفت: برخی با انتقاد‎های بی مورد درپی ایجاد خلل در زیارت اباعبدالله (ع) و ضربه به عقاید زائران هستند.

 

وی ادامه داد: سال‎هاست که دشمنان درصدد ضربه زدن و ایجاد شبهه علیه دین هستند، آنان سخنان بی پایه و اساس زیادی همانند این که اربعین حسینی (ع) و عزا از بدعت‎های شیعیان عراق است در سطح این کشور منتشر می‎کنند.

 

حجت الاسلام صغیر با اشاره به فرار 23 زندانی از زندان «العدالة» در کاظمین بیان داشت: فرار تعدادی از زندانیان و تروریست‎ها از زندان کاظمین رسوایی جدی برای حکومت عراق است.


وی افزود: تا چه زمانی ما باید شاهد اقدامات تروریستی و فرار آنان از زندان‎ها باشیم؟ آیا نباید چاره‎ای برای مقابله با تروریست‎ها اتخاذ کرد؟


حجت الاسلام صغیر عنوان کرد: انفجار روزانه ده‎ها ماشین در شهرهای مختلف عراق به یک امر عادی تبدیل شده است. نیروهای نظام حاکم باید به تشدید قوانین امنیتی در بغداد و استان‎های مهم این کشور بپردازند./994/ب902/د

ارسال نظرات