۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۲۲۹۷

درگیری مسلحانه وهابی‌ها در جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ برخی رسانه‎های جمهوری آذربایجان با پخش خبر درگیری بین گروه‎های افراطی در این کشور ، اعلام کردند که تروریست‎های بازگشته از سوریه در این درگیری‎ها شرکت داشته‎اند .
آذربايجان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با آنکه اغلب شبکه‌های تلویزیونی جمهوری آذربایجان از انتشار خبر درگیری شدید مسلحانه وهابی‌ها و سلفی‌ها در شهر سومگائیت،خودداری کردند، ولی برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی جمهوری آذربایجان اطلاعیه کوتاه مشترک وزارت کشور و دادستانی این کشور را در این خصوص منتشر کردند. 

 

بر اساس این اطلاعیه در درگیری یک گروه افراطی موسوم به «خوارج» با گروهی دیگر از «سلفی‌ها» دو نفر به ضرب کارد مجروح شدند و پس از آن اعضای این دو گروه علیه یکدیگر از سلاح خودکار و نارنجک استفاده کردند.
 

 

پلیس آذربایجان اطلاعات دقیقی درباره ماهیت این گروه‌های وهابی نداده است، اما برخی از رسانه‌های این کشور احتمال می‌دهند که برخی از این افراد  تروریست هایی باشند که از سوریه به جمهوری آذربایجان باز گشته‌اند.


طی سال‌های اخیر اخبار پراکنده‌ای از تحرکات مسلحانه گروه‌های وهابی در جمهوری آذربایجان منتشر شده است که حاکی از تشدید فعالیت آنها در این کشور است./982/ب103/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات