۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۹۲۳۳۶
معاون پژوهش حوزه های علمیه مطرح کرد؛

تلاش می کنیم پاسخگوی دغدغه‌ها و مطالبات رهبری باشیم

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه علم و پژوهش، اظهار داشت: تلاش داریم با مجموعه فعالیت‌های خود پاسخگوی مطالبات ایشان باشیم.
سيد علي عماد معاون پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی عماد معاون پژوهش حوزه‌های علمیه ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی در ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت، اظهار داشت: در مجموعه فعالیت‌های خود همواره دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه علم و پژوهش را مدنظر داریم و تلاش می کنیم به مطالبات ایشان پاسخ دهیم.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی حوزه، ظرفیت و منابع عظیم آن در عرصه پژوهش، گفت: با وجود کارهای بسیار خوبی که در این عرصه انجام شده است اما با توجه به منابع غنی و عظیمی که داریم به اندازه کافی نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و مسائل زیادی بر زمین مانده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که باید اقدامات پژوهشی متناسب با نیازهای امروز جهان بشریت انجام شود، ابراز داشت: اولین گام در این عرصه پرورش نیروهای انسانی مورد نیاز برای  پژوهش در زمینه‌های مختلف است؛ بنابراین باید فن نگارش و ارائه انگاره‌های ذهنی طلاب متناسب با نیاز‌های امروز جامعه توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام عماد در تشریح فعالیت‌های حوزویان در عرصه علم و پژوهش، گفت: 70 تا 80 درصد نشریات دینی از سوی حوزویان اداره می شود؛ همچنین در حوزه کتاب‌های دینی فعالیت‌های چشمگیری انجام گرفته است.

وی افزود: حدود 2500 روحانی فاضل در 17 انجمن علمی گرد هم آمده اند و مباحث علمی بسیار خوبی در آنجا مورد بررسی قرار می گیرد؛ بیش از 150 مرکز علمی پژوهشی در حوزه‌های علمیه مشغول به کار هستند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به رصد وضعیت دانش در حوزه‌های علمیه به لحاظ آموزشی و پژوهشی، بیان داشت: فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های علمیه انجام شده است؛ پیگیری و ارائه بسیاری از مسائل پژوهشی به عهده‌ روحانیون است.

حجت الاسلام عماد نیاز سنجی در عرصه‌های مختلف را یکی از اقدامات مهم معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: به عنوان مثال در ارائه فقه راهبردی فعالیت‌های خوبی انجام شده است و در این زمینه با بخش‌های مختلف کشور تعامل داریم./928/پ203/ن

ارسال نظرات