۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۹۲۵۶۵
آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد؛

کنگره علامه وحید بهبهانی در سطح بین المللی برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، با تأکید بر اهمیت برگزاری کنگره ای با نام علامه وحید بهبانی در سطح بین المللی اظهار داشت: سال ها است که این مسأله در وزارت ارشاد مطرح می شود اما هنوز راه به جایی نبرده است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد: دستور کار جلسات، چند روز قبل از برگزاری مراسم باید به مدیران استانی داده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با تأکید بر تفکر و اندیشه مدیران استانی پیرامون دستور کار جلسات اظهار داشت: خوزستان از استان هایی است که نیازمند برنامه ریزی جدی است.

امام جمعه اهواز، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت علما و روحانیون استان در زمینه حل مشکلات فرهنگی، خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره های علمی پیرامون علمای مطرح استان در جهت شناساندن آن ها به نسل جوان کار ارزنده ای است که باید استمرا یابد.

آیت الله موسوی جزایری برگزاری کنگره علما را در افزایش فضای معنوی استان تأثیر گذار دانست و گفت: پشتیبانی صدا و سیما و نهادهای اجرایی در برگزاری این کنگره های جای تقدیر و تشکر دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری کنگره سید نعمت الله جزایری در شهرستان های اهواز و شوشتر خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری بر چاپ آثار علامه سید نعمت الله جزایری دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان چاپ آثار و مهم کتاب های علما را از گام های بعدی برگزاری یک کنگره دانست و گفت: کتاب شرح تهذیب علامه سید نعمت الله جزایری کتاب ارزشمندی است که نیازمند توجه ویژه جهت چاپ است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به برگزاری کنگره علامه وحید بهبهانی در 29 شوال هر سال اشاره و تصریح کرد: این عالم بزرگ پایه گذار خرد گرایی در برابر اخباری گری بود.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اهمیت برگزاری کنگره ای با نام علامه وحید بهبانی در سطح بین المللی اظهار داشت: سال ها است که این مسأله در وزارت ارشاد مطرح می شود اما هنوز راه به جایی نبرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان در پایان تصریح کرد: امیدواریم وزیر ارشاد که از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم هستند نسبت به برگزاری این کنگره اهتمام ویژه ای نشان دهند./9464/پ202/س

ارسال نظرات