۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۵۸۵
هنیه:

محاصره جائرانه باریکه غزه هرگز موجب تضعیف ما نمی‎شود

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در باریکه غزه تاکید کرد که دولت متبوعش به مسوولیت‎ها و امانت‎هایی که در قبال ملت فلسطین بر عهده دارد، عمل می‎کند و محاصره جائرانه دشمن صهیونیستی بر این باریکه هرگز نمی‎تواند آن را در برابر بحران ها و مشکلات پیش رو ناتوان و ضعیف کند.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  اسماعیل هنیه در نشست هفتگی دفتر نخست وزیری دولت فلسطین تاکید کرد که مشکل اساسی ما ادامه محاصره غزه و تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی است و منشا تمامی فاجعه ها و بحران ها همین مساله است نه افت دمای هوا.

 

هنیه در ادامه افزود: ما جویندگان آزادی و در پی استقلال و تشکیل دولت مستقل خویش هستیم و به لغو محاصره غزه و رفع بحران های کنونی اکتفا نمی کنیم، هدف ما تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس و تحقق حق بازگشت و آزادی تمامی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی است.

 

وی اشاره کرد که دولت متبوعش از نخست لحظات افت دما و رویارویی شهروندان با مشکلات و بحران های جاری، طرحی مشخص را برای شیوه تعامل با این بحران ها ارائه کرد و در همین راستا، کمیته ای را برای مهار و کنترل بحران ها به ریاست وزیر کار و مسکن در 3 مرحله تشکیل داد.

 

هنیه تصریح کرد که مرحله اول عبارت است از یاری رسانی به شهروندان خسارت دیده و تلاش برای خالی کردن منازل و محله ها از آب باران و کاستن از حجم رنج و محنت های شهروندان و اسکان آن ها در مدارس و بیمارستان ها و دیگر مراکز تعبیه شده به این منظور. همچنین مرحله دوم نیز عبارت است از شیوه تعامل با آثار ناشی از افت شدید دما و خسارت های وارد شده به منازل و زیر ساخت ها و شبکه آب و فاضلاب. مرحله سوم نیز شامل شیوه تعامل با پروژه های استراتژیک می شود که در جریان افت دما و بارش های اخیر ظاهر شده است.

 

نخست وزیر دولت مردمی فلسطین ثبات و پایداری تمامی شهروندان آسیب دیده در مناطق مختلف فلسطینی به ویژه باریکه غزه را که نخستین بار است در پرتو محاصره جائرانه دشمن صهیونیستی چنین سرما و بارشی را می بینند، ستود.

 

اسماعیل هنیه افزود: به یاری خداوند غزه باز هم پیروز و سربلند شد همانگونه که در جنگ های قبلی نیز بر دشمن صهیونیستی غالب آمده بود، همانا همدلی و همبستگی دولت و ملت و بین مسؤولان و شهروندان در سحطی بسیاری عالی انجام شد.

وی در پایان از دولت قطر به خاطر امدادرسانی به ساکنان غزه و کاستن از حجم رنج و محنت های آنان تقدیر و تشکر کرد.

 

در جریان افت شدید دمای هوا و بارش های شدید اخیر در باریکه غزه که منجر به روان شدن سیل در کوچه و خیابان های مناطق مسکونی در این باریکه شد، خسارت های سنگینی به زیرساخت ها و منازل شهروندان وارد آمد و ده ها خانه تخریب یا غرق در آب شده و هزاران نفر بی خانمان و آواره شدند و در مراکز ویژه ای که برای آن ها تهیه شده، اسکان داده شده اند.

 

گفتنی است که قطر کمک های زیادی را به ساکنان باریکه غزه که با بحران ها و مشکلات زیادی در نتیجه افت شدید دما در روزهای اخیر مواجه بودند، تقدیم کرد و قرار شد 10 میلیون دلار مالیات اضافی تحمیل شده بر شرکت برق غزه را به دولت رام الله پرداخت کند و علاوه بر این، یک کشتی حامل سوخت صنعتی را نیز به منظور راه اندازی مجدد نیروگاه تولید برق غزه به این منطقه ارسال می کند که برای 3 ماه فعالیت این نیروگاه کفایت خواهد کرد./982/ب103/د

ارسال نظرات