۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۹۲۶۶۳
مفتی سوریه:

برخی رسانه‎های عربی به بحران سوریه دامن می‎زنند

خبرگزاری رسا ـ مفتی سوریه با محکوم کردن جنایت‎های گروه های تروریستی گفت: برخی از رسانه‎های عربی به بحران سوریه دامن می‎زنند.
شيخ بدرالدين حسون مفتي سوريه


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اهل سنت سوریه امروز طی همایشی که با عنوان «سوریه و وحدت ملی» در هتل داماروز دمشق برگزار شد به ضرورت رعایت اخلاق در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: جامعه اسلامی خواهان اخلاق مبتنی بر پایه‎های اسلامی است.


وی یکی از عوامل دور شدن جامعه اسلامی از اخلاق را کوتاهی در تربیت دینی دانست و تصریح کرد: اخلاق اسلامی در سایه کم کاری موسسه‎های دینی، علمی و فرهنگی در کشورهای منطقه در طول تاریخ کم رنگ شده است.
 

این عالم اهل سنت با محکوم کردن جنایت‎های تروریست‎ها بیان داشت: گروه های تکفیری به انواع جنایت‎های علیه ملت مظلوم سوریه دست زده‎اند و زن، مرد، شیعه، سنی و مسیحی فرقی برای آنان ندارند.
 

وی عنوان کرد: گروه‎های تروریستی و تکفیری با حمایت کشورهای خارجی درصدد روشن کردن آتش جنگ طایفه‎ای هستند.


شیخ بدرالدین حسون با انتقاد از رسانه‎های عربی گفت: برخی از رسانه‎های عربی با آتش افروزی و دروغ پراکنی به بحران سوریه دامن می‎زنند و موجب افزایش جنایت علیه ملت مظلوم سوریه می‎شوند.
 

وی اظهار داشت: روحانیت و علمای دین باید نقش موثری در خارج شدن سوریه از بحران ایفا کنند بنابراین علمای اسلام با هم فکری هر چه بیشتر چهره و هویت اسلام را بار دیگر به جهانیان نشان بدهد./994/ب902/د

ارسال نظرات