۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۹۲۶۷۹
ولیعهد انگلیس:

پل ارتباطی میان اسلام و مسیحیت در حال نابودی است

خبرگزاری رسا ـ شاهزاده چارلز عنوان کرد: به مدت 20 سال برای ایجاد پل بین مسیحیت و اسلام و مرتفع کردن تفاوت‌ها و سوء‌تفاهم‌ها تلاش کرده اما اکنون این پل‌ها از سوی کسانی که منافعی را دنبال می‌کنند، در حال نابودی است.
وليعهد انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس گفت: جهان در خطر از دست دادن چیزی با ارزش در جوامعی است که تاریخ آن‌ها به دوره عیسی مسیح(ع) باز می‌گردد و اکنون از سوی شبه‌نظامیان افراطی تهدید می‌شود.

 

او که به روشنی از عقیده خود صحبت می‌کرد، عنوان کرد که از درد و رنج خواهران و برادران مسیحی خود شدیدا آشفته است.

 

وی از مسیحیان، مسلمانان و یهودیان خواست تا در مقابل این خشونت‌ها متحد شوند و هشدار داد که نابودی مسیحیت در بیشتر نقاط منطقه‌ای که در آن شکل گرفته، ضربه‌ی بزرگی به صلح خواهد بود.

 

شاهزاده چالرز گفت که جمعیت مسیحیان در خاورمیانه و شمال آفریقا دارای کمترین مرکزیت در جهان است به طوری که تنها چهار درصد از کل جمعیت این منطقه را تشکیل می‌دهند و در سال‌های اخیر نیز این آمار رو به کاهش بوده است.

 

ولیعهد انگلیس عنوان کرد که به مدت 20 سال برای ایجاد پل بین مسیحیت و اسلام و مرتفع کردن تفاوت‌ها و سوء‌تفاهم‌ها تلاش کرده است اما اکنون این پل‌ها به وسیله کسانی که منافعی را دنبال می‌کنند، در حال نابودی است.

 

وی گفت: مسیحیت در خاورمیانه زاده شده و ما نباید برادران و خواهران مسیحی‌مان را فراموش کنیم./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات