۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۷۶۹
با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری؛

همایش مدیران استانی مراکز مدیریت و خدمات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مدیران استانی مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور طلاب، علما، روحانیان و سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه در مؤسسه علوم وحیانی اسرا قم برگزار شد.
همايش نقش حوزه‌هاي علميه در توسعه فرهنگ وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مدیران استانی مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز با حضور طلاب، علما و روحانیان در مؤسسه علوم وحیانی اسرا قم برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم افزون‌بر سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجج‌ اسلام ربانی، ملک‌دار نواب به سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه علمیه کشور، همدلی، همکاری و صمیمیت میان نهادهای مختلف حوزوی را مهم‌ترین عامل برای خنثی کردن فعالیت و اقدامات دشمنان برشمرد و اظهار داشت: در این برهه از تاریخ اگر روحانیت بتواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد فتح الفتوح تاریخ را انجام داده است.

وی افزود: ولی اگر روحانیت در این دوره کوتاهی و قصور داشته باشد به فرموده امام راحل «ممکن است سیلی بخوریم که تا صد سال دیگر نتوانیم سرمان را بلند کنیم»، عده دشمن نسبت به ما بسیار زیاد است و معلوم نیست ما بتوانیم حتی با اتحاد و همدلی پاسخ آن‌ها را بدهیم چه برسد که بخواهیم به صورت جداگانه و متفرقه فعالیت کنیم.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام ملک‌دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت، تشکیل پرونده سلامت را برای طلاب ضروری دانست، گفت: امسال برای ورودی‌ها طرح سنجش و تشکیل پرونده سلامت اجرا می‌شود، یکی از برکات تشکیل پرونده سلامت این است که روحانیان و طلاب مشکل خود را در ابتدا دانسته و در آینده گرفتار مشکلات نمی‌شوند.

وی ادامه داد: حوزویان درس و بحث را خوب می‌خوانند ولی یکی از آسیب‌ها این است که وقتی به سن بالا می‌رسند نمی‌توانند اندوخته‌های خود را به جامعه ارائه دهند.

حجت‌الاسلام سید عبد الفتاح نواب، مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه دیگر سخنران همایش مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به آیه هشت سوره مؤمنون، گفت: مسؤولیتی که به فرد داده می‌شود امانت است که فرد نباید با سوء استفاده نسبت به این امانت خیانت کند.

وی افزود: طلاب امانت مسؤولان حوزه هستند که باید ما در جهت خدمت به این امانت تلاش کنیم، اگر خوب عمل کنیم رضایت امام عصر(عج) را جلب می‌کنیم ولی اگر خوب عمل نکنیم تک تک طلاب در قیامت ما را مورد سؤال قرار می‌دهند.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌‌که گاهی کم و زیاد شدن یک سخن سرنوشت افراد را تغییر می‌دهد، بیان داشت: همه ما امانتدار هستیم، مرحوم آیت‌الله حائری و قدوسی بسیار به طلاب رسیدگی کرده و مشکلاتشان را حل می‌کردند، باید حرکت این بزرگواران را الگو خود قرار دهیم./993/پ202/ی

ارسال نظرات