۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۹۲۷۷۶
نتانیاهو :

به شهرک سازی ادامه خواهیم داد

خبرگزاری رسا ـ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر ادامه شهرک سازی غیرقانونی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها تاکید کرده است.
اسرائيل

 به گزارش خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو گفت: «ما حتی برای یک لحظه توسعه شهرک سازی را متوقف نخواهیم کرد.»

اتحادیه اروپا در 16 دسامبر ( 25 آذر ) به رژیم اسرائیل هشدار داد که اعلام طرح‌ ساخت واحدهای مسکونی جدید برای شهرک نشینان در اراضی اشغال شده به مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین ضربه وارد می‌کند.

پنج کشور بزرگ اتحادیه اروپا شامل انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا اعلام کردند که اگر اسرائیل بعد از آزادی زندانیان فلسطینی در پایان ماه جاری میلادی خبر از طرح توسعه شهرک‌ها بدهد، مسئول شکست مذاکرات خواهد بود.

وزیران اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «طرح‌های جدید شهرک سازی بعد از سومین دور آزادی زندانیان در پایان ماه می‌تواند ضربه‌ای مرگبار به روند صلح وارد کند.»

حضور و ادامه گسترش شهرک‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینیان مانعی جدی را در مسیر تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه خاورمیانه موجب شده است.

رژیم اسرائیل به سبب سیاست‌های توسعه‌طلبانه خود مورد انتقادهای شدید جامعه بین‌المللی، از جمله هم‌پیمانان خود قرار گرفته است.

با وجود این، رژیم تل‌آویو از پذیرفتن درخواست‌ها برای متوقف ساختن فعالیت‌های غیرقانونی شهرک‌سازی خود سر باز می‌زند.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 120 شهرک ‌یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، زندگی می کنند.

سازمان ملل متحد و بیشتر کشورها شهرک‌های اسرائیلی را غیرقانونی قلمداد می‌کنند زیرا این اراضی که این شهرک‌ها در آن‌ها ساخته شده در جنگ 1967 اشغال شده‌اند و به همین دلیل مشمول کنوانسیون ژنو که ساخت و ساز در مناطق اشغالی را ممنوع اعلام کرده، می‌شوند./982/ب/ع

منبع: پرس تی وی


 



 

ارسال نظرات