۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۹۲۸۰۵

واکنش نماینده مردم آمل در مجلس به اظهارات اخیر حجاریان

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات اخیر سعید حجاریان پیرامون انحلال مجلس واکنش نشان داد.
عزت الله يوسفيان نماينده مردم لاهيجان در مجلس هشتم

عزت الله یوسفیان ملا، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که آقای سعید حجاریان از نظر جسمانی مشکلی دارد که مورد سوء قصد قرار گرفته و امیدواریم این مشکل تاثیری در مسائل روحی و روانی او نگذارد و ان شاءالله همیشه از سلامت برخوردار باشند، گفت: این مطلبی را که ایشان گفتند به دلیل این است که مجلس شورای اسلامی را با مجالس بعضی از کشورها اشتباه گرفتند.

 

وی با اشاره به این که نمایندگانی که در مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند افرادی معتقد به اسلام هستند که اعتقاد و التزام عملی به آن دارند بیان داشت: در بعضی از مجالس جهان افراد لاابالی سیاسی ممکن است وارد مجلس شوند ولی در ایران طبق قانون اساسی بحث بر این بوده که افراد صالح و متدین به انقلاب، نظام و موازین اسلامی وارد مجلس شوند.

 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که رای دهندگانی که در پای صندوق ها به این افراد رای دادند عمدتا احساس تکلیف دینی کرده و براساس واجب عینی در انتخابات شرکت کرده اند، ادامه داد: آقای حجاریان به هر حال طرز تفکرشان این است که مثلا کشورهای اروپایی به ویژه کشور آمریکا دارای دموکراسی هستند اما باید پرسید که آیا رییس جمهور در این کشورها اختیار انحلال مجلس را دارد؟

 

یوسفیان ملا با اشاره به این که حرف آقای حجاریان با موازین اسلامی سازگار نیست گفت: این کشورهایی که می توانند مجلس را ابطال کنند به طور معمول کشورهای جهان سومی هستند که تقریبا تازه رنگ و لعاب سیاسی و آزادی به خودشان گرفته اند و پناهگاهی برای آن ها در شکستن بن بست‌های سیاسی وجود ندارد.

 

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با بیان این که جمهوری اسلامی ایران برای حل بن بست های سیاسی در بخش قانون گذاری تابع قانون اساسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است، بیان داشت: مقام معظم رهبری برای شکستن بن بست های سیاسی کشور با ابزار ولایت مطلقه فقیه هیچگاه اجازه نمی دهند روند رو به رشد کشور متوقف شود.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ادامه داد: این حرف نه در موازین اسلامی و نه در بین آزادی خواهان و آزادی اندیشان جهان پذیرفته شده است و ارزش پاسخ دادن هم ندارد./950/ت302/ع

ارسال نظرات