۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۹۲۸۲۸
امام جمعه دامغان:

تحریم‌های جدید عهد شکنی آمریکا را ثابت کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: چکیده محتوا و پیام قیام امام حسین(ع) در زیارت پر فضیلت اربعین آمده و قرائت آن از نشانه‌های مؤمنان و شیعیان حقیقی است.
امام جمعه دامغان حجت الاسلام سيد محمود ترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اربعین حسینی را هنگامه شکوفایی شکوفه‌های عاشورایی و زیارت این روز را خلاصه‌ای از مفاهیم حماسه کربلا برشمرد.

 

وی اضافه کرد: اربعین و ایام سوگواری پایان ماه صفر مجال ثمردادن معنوی عزاداری‌های مؤمنان در طول این ایام و تبیین و تعمیق آموزه‌های سرشار از معرفت و بصیرت عاشورا و بیمه شدن انسان در مقابل دسیسه‌های شیطان و ایادی او با تأسی عملی به فرهنگ عاشورایی است.

 

تحریم‌های جدید عهد شکنی آمریکا را ثابت کرد

 

حجت الاسلام ترابی در ادامه با اشاره به وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا در خصوص 19 فرد و شرکت ایرانی و طرف معامله با کشورمان با وجود توافق‌نامه ژنو گفت: این حرکت غیرمسئولانه سردمداران دروغ‌گوی آمریکایی عهد شکن بودن آنها را به جهانیان ثابت کرد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان افزود: بی اعتمادی ملت ایران از سال‌ها قبل نسبت به آمریکا و متحدانش در بیانات رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان نظام به دنیا اعلام شده بود و اکنون هر انسانی که حتی کمترین اطلاعی از بازی‌های سیاسی جهان نداشته باشد می‌فهمد که آنها به توافق‌نامه‌ای که خود امضاء کرده‌اند هم پایبند نیستند.

 

وی از مجلس شورای اسلامی خواست با اتخاذ تصمیماتی اصولی و انقلابی ضمن حمایت از گروه مذاکره کننده کشورمان بر اساس فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، از حقوق حقه ملت ایران در تمامی موضوعات جهانی بلاخص مسئله هسته‌ای دفاع کند

 

قاتلان و ظالمان پیروان عیسی(ع) نیستند

 

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز دامغان با گرامیداشت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی بن مریم(ع) و سال جدید میلادی اظهار داشت: امروزه سران نظام سلطه حرف‌هایی با مضامین تسلیم شدن در برابر ظالمان و پذیرش حکومت آنان را به مسیح(ع) نسبت می‌دهند که کلام شیطان است.

 

بی شک کسانی که هر روز دستشان به خون مردم بی‌گناه نقطه‌ای از جهان آغشته می‌شود پیروان حقیقی این پیامبر خدا نیستند زیرا وی همانند دیگر رسولان بزرگ خدا منادی انسان دوستی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی بوده است.

 

انتقاد شدید امام جمعه دامغان از عدم تقسیم عادلانه بودجه‌های استانی بین شهرستان‌های استان سمنان و بیان مظلومیت و محرومیت دامغان در تخصیص بودجه‌های ملی و استانی طی سال‌های گذشته از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ج 

ارسال نظرات