۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۹۲۸۳۱
آیت الله حیدری:

آمریکا برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی دست به هر اقدامی می زند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با بیان این که آمریکایی ها ثابت کردند هیچ گونه اعتمادی به آنها نیست، تأکید کرد: آمریکا برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی حاضر است بر علیه منافع خود اقدام کند و عهد و پیمان بسته شده خود را بشکند.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، به ادامه روند مذاکرات ژنو با حضور کارشناسان ایرانی و اروپایی اشاره کرد و گفت: باید نمایندگان ملت ایران هوشیار باشند؛ چرا که آمریکایی ها ثابت کردند هیچ گونه اعتمادی به آن ها نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر « باید بدانید اعتمادی به آمریکا نیست و بنده به این مذاکرات خوشبین نیستم » ابراز داشت: عهد شکنی و مواضع منافقانه آمریکایی ها در روزهای اخبر مهر تأییدی بر سخنان رهبری درباره آمریکا بود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه تصریح کرد: آمریکا برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی حاضر است بر علیه منافع خود اقدام کند و عهد و پیمان بسته شده خود را بشکند.

ادامه دادن شعار فرزند کمتر زندگی بهتر دو سال پس از جنگ غلط بود

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بحث کنترل جمعیت و با بیان این که این مسأله تا دو سال پس از پایان جنگ تحمیلی مناسب و اثر گذار بود، اظهار داشت: متأسفانه این مسأله در دولت های، اصلاحات، سازندگی و نهم و دهم ادامه پیدا کرد.

آیت الله حیدری با ابراز تأسف از فرهنگ شدن دو بچه کافی است در بین مردم جامعه خاطر نشان کرد: دستگاه های مختلف کشور سیاست جدید را همراهی نمی کنند و رسانه ها و مراکز بهداشتی به درستی این مسأله را همراهی نمی کنند.

 وی در ادامه تصریح: بر اساس آمار موجود در صورت ادامه دادن به این مسأله در سال 1395 نرخ رشد جمعیت در کشور به صفر می‌رسد و تا 30 سال دیگر جمعیت ایران به 45 میلیون نفر کاهش می‌یابد.

استاد عالی علمیه خوزستان با اشاره به خطر بزرگ کنترل جمعیت در کشور اظهار داشت: یکی از نظریه پردازان غربی اذعان داشته که « آینده به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست و در آینده به خاطر تغییر بافت جمعیت خطر جمهوری اسلامی دفع خواهد شد.»

امام جمعه موقت اهواز تغییر بافت جمعیتی از لحاظ مذهب را از دیگر مشکلات این طرح دانست و گفت: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر واقعیت های تلخی را برای نظام به همراه خواهد داشت که در صورت عدم پیگیری این مسأله با این واقعیت های تلخ رو به رو خواهد شد.

حضور افراطی بانوان در محیط های کاری تبعات منفی به همراه دارد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توجیه کمبود فضای آموزشی، علمی و معیشتی در جهت اجرای سیاست کنترل جمعیت خاطر نشان کرد: مسأله اشتغال مسأله جدی در برابر اجرایی شدن این طرح است و اشتغال بانوان به صورت افراطی سبب ایجاد این مسأله شده است.

آیت الله حیدری با اشاره به مشکلات حضور افراطی بانوان در محیط های کاری تصریح کرد: این مسأله افزون بر این که فرصت های شغلی آقایان را کم می کند سبب ناتوانی بانوان در امر تربیت فرزند و رسیدگی به امور خانه و خانواده می شود.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به 17 صفر و وجود روایتی پیرامون شهادت امام رضا(ع) در این روز اشاره کرد و اظهار داشت: این روایت از سوی مرحوم امین الاسلام طبرسی از علمای شیعه نقل شده، اما اکثریت شیعیان بر این اتفاق نظر دارند، این امام همام در آخر صفر به شهادت رسیدند.

عزالدین قسام نماد مقاومت در فلسطین است

وی با اشاره به شهادت عزالدین قسام، بنیان گذار مبارزه مسلحانه در فلسطین اشغالی در سال 1314 شمسی خاطر نشان کرد: در حدود 88 سال پیش در چ این مبارز فلسطینی در کنار مبارزه فرهنگی علیه رژیم غاصب اسرائیل به مبارزه مسلحانه نیز روی آورد و در چنین روزی او به همراه 5 نفر از یاران با وفایش به شهادت رسید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: عزالدین قسام امروز به نماد مقاومت مردم فلسطین در برابر غذه سرطانی یعنی رژیم جعلی اسرائیل تبدیل شده است.

آیت الله حیدری به 18 صفر سال 1306، روز درگذشت علامه میر حامد حسین هندی از علمای بزرگ شیعه اشاره و اظهار داشت: این عالم بزرگ با تألیف کتاب عقبات الانوار در 100 پیرامون اثبات ولایت امیرالمؤمنین(ع) خدمتی بزرگ به چهان اسلام کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه تصریح کرد: کتاب عقبات الانوار، دایره المعارف عظیمی در راستای اثبات ولایت امیرالمؤمنین است.

مؤمنان از سنت حسنه وقف بهره برند

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به 21 صفر آغاز هفته وقف اظهار داشت: همه مسلمانان باید از این سنت حسنه و صدقه جاریه که به عنوان سیره پیامبر اکرم(ص) از ان یاد می شود بهره برند.

وی به 4 دی ماه، سالروز ولادت حضرت عیسی(ع) اشاره و ابراز داشت: این ولادت فرخنده را به همه موحدان جهان به خصوص مسیجیان تبریک عرض می کنم.

آیت الله حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: همگان باید این را بدانند که شریعت حضرت مسیح(ع) قبل از ظهور اسلام مشروعیت داشته و همه شرایع پس از ظهور اسلام باید از شریعت حضرت محمد(ص) پیروی کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: حضرت مسیح(ع) در زمان ظهور امام زمان همراه آن حضرت به زمین فرود خواهد آمد و به ایشان اقتدا خواهد کرد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به دهه بصیرت از یکم تا دهم دی ماه اشاره و اظهار داشت: فتنه، فتنه گران و مقاومت ملت بصیر ایران و پیروزی آنان را هرگز نباید فراموش کرد.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به جاست که از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای به سبب اعتراض نسبت به کاهش بی سابقه بودجه خوزستان و اعتراض به انتقال آب کارون تشکر کنیم.

پیش بینی حضور 30 میلیون نفر عزادار حسینی در کربلا در روز اربعین

آیت الله حیدری با اشاره به سنت حسنه پباده روی در اربعین اظهار داشت: در سال جاری پیش بینی می شود نزدیک به 30 میلیون زائر در روز اربعین در کربلا حضور داشته باشد که این پیاده روی اربعین مانور بزرگ شیعیان جهان است. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان سخنان خود روز درگذشت علامه شیخ جعفر شوشتری و سالگرد آغاز عملیات کربلای 4 نیز اشاره کرد./9464/پ201/ج

ارسال نظرات