۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۹۲۸۸۶
رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران:

استقبال از پژوهش در بین بانوان طلبه فراوان است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران استقبال از امر پژوهش را در بین طلاب حوزه‌های علمیه خواهران فراوان برشمرد.
آيت الله مرتضي مقتدايي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار معاون و مدیران معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت‌های پژوهش طلاب خواهر تصریح کرد: باید بتوانیم در حوزه‌های علمیه در امر پژوهش و تحکیم آن فعالیت‌های بیشتری انجام دهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: استقبال از امر پژوهش در بین طلاب حوزه‌های علمیه خواهران فراوان است.
وی به ایجاد هسته‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و اظهار داشت: باید با ارزیابی در انجام فعالیت‌های هسته‌های پژوهشی طلاب بتوانیم موانع و مشکلات را برطرف کنیم.
وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: خروجی‌های این نشست‌ها باید در جامعه تاثیرگذار و چشمگیر باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات بودجه در امر پژوهش گفت: اولویت‌ها در بودجه حوزه علمیه خواهران باید در امر پژوهش، فرهنگی و تبلیغ باشد.
رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران نیاز‌سنجی در امر تبلیغ را بین طلاب خواهر بسیار مهم ارزیابی کرد.
وی با اشاره به تلاش‌های مسئولین حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: وجود خواهران طلبه در هر نقطه از کشور همچون ستاره درخشان و اثر‌گذار است.
محمود خالقی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه این نشست فعالیت و هماهنگی را در بین مسؤولین این معاونت در کل کشور بسیار خوب ارزیابی کرد.
وی با اشاره به ظرفت‌های پژوهشی در بین طلاب حوزه‌های علمیه خواهران گفت: با حمایت‌های بیشتر مسئولین می‌توان شتاب فعالیت‌های پژوهشی را افزایش داد و در عمل کارهای شایسته انجام داد.
همچنین حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری مسئول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران به ایجاد زیر ساخت‌های پژوهشی اشاره کرد و اظهار داشت: باید مقدمات لازم برای سازماندهی فازغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران انجام شود.
وی افزود: حوزه پژوهش بهترین بستر برای فعالیت و توانمندی‌های طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در مدارس است.
وی به ظرفیت‌های پژوهشی در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: راه‌اندازی مراکز پژوهشی در استان‌ها می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد.
مسؤول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: مسیر توسعه عمرانی باید به سمت توسعه ساختارها و بکارگیری خواهران فارغ‌التحصیل باشد.
وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های راهبردی حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد نهادها برای انجام وظایف طلبگی است.
حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا مدیر ساماندهی امور پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی تصریح کرد: مشارکت خواهران طلبه در برگزاری این جشنواره‌ها بسیار خیره‌کننده است.
وی افزود: استقبال طلاب خواهر از جشنواره علامه حلی، نشانگر علاقه و ظرفیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران است.
وی به شرکت طلاب خواهر در ششمین دوره جشنواره علامه حلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر سه هزار اثر به دبیر‌خانه این جشنواره ارسال شده است که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به چهار هزار اثر برسد.
مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی حوزه‌های علمیه خواهران حضور خواهران طلبه را در تمام عرصه‌ها موفقیت‌آمیز عنوان کرد و افزود: 100 گروه علمی در مدارس سراسر کشور تشکیل شده است که مشغول فعالیت‌های پژوهشی هستند.
وی در پایان در مورد تشکیل شوراهای علمی پژوهشی در 25 استان کشور توضیحاتی ارائه کرد./9191/د101/ن
ارسال نظرات