۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۹۳۱۰۶
اسد:

سوریه با تهاجم بزرگ تندروهای تکفیری مواجه است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری سوریه بار دیگر تاکید کرد کشورش با تفکر تکفیری افراطی به نام تروریسم روبرو است که حد و مرزی نمی‎شناسد.
بشار اسد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، بشار اسد روز گذشته در دیدار با هیأتی استرالیایی متشکل از شخصیت‎های دانشگاهی، محققان و فعالان گفت: برخی از سیاستمداران غرب در قبال مسایل منطقه، سیاست «یک بام و دو هوا» را در پیش گرفته‎اند و براساس منافع تنگ نظرانه خود عمل می‎کنند.


به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، رییس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنانش افزود: آنچه در منطقه و به طور ویژه در سوریه در حال وقوع است، همه جهان را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا سوریه با تفکر تروریستی افراطی مواجه است که حد و مرزی نمی‎شناسد و این یک آفت بین المللی است که هر لحظه و در هرجا می تواند به ملت‎ها ضربه بزند.


بشار اسد با اشاره به روابط با غرب گفت مشکل این است که برخی از سیاستمداران غرب، درقبال قضایا و مسایل منطقه، سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته‎اند و بر اساس منافع تنگ نظرانه خود حرکت می کنند، بدون اینکه واقعیت اوضاع در سوریه و به طور کل در منطقه را درک کنند.


رییس جمهوری سوریه بر اهمیت این گونه سفرها با هدف تعمیق روابط و ایجاد اعتماد میان ملت‎ها تاکید کرد و آن را برای انتقال واقعیت و مقابله با تلاش‎هایی که با هدف تزویر و تحریف واقعیت‎ها و فریب افکار عمومی صورت می گیرد، موثر دانست.


اعضای این هیأت استرالیایی نیز با بیان اینکه آن‎ها بخشی از جمعیت گسترده استرالیا هستند و با مردم سوریه در برابر توطئه برای تضعیف نقش این کشور در منطقه اعلام همبستگی می کند، تاکید کردند که همه تلاش خود را برای انتقال واقعیت‎های موجود در سوریه به مردم کشورشان به کار خواهند گرفت./994/د102/ع

ارسال نظرات