۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۹۳۱۲۴

شکوفایی صنعت حلال در فدراسیون روسیه

خبرگزاری رسا ـ افزایش تقاضاهای بنگاه‌های اقتصادی برای تولید محصولات حلال و افزایش آن به‌ویژه در زمینه مواد خوراکی نشان از رونق بازار سودآور حلال در فدراسیون روسیه داد.
حلال

 به گزارش خبرگزاری رسا، مدینه کلیم‌الله، مدیر گروه اقتصادی شورای مفتیان روسیه و مدیر اکسپوی حلال مسکو، گفت: صنعت اغذیه حلال در روسیه به‌صورت چشمگیری توسعه یافته است.

 

وی افزود: ما هر سال به بیش از 40 بنگاه اقتصادی در حوزه‌های مختلف تولیدی، گواهی حلال می‌دهیم.

در سه سال گذشته، تقاضاهای مسلمانان روسیه نیز برای تعیین استانداردهای مشخص و یکسان برای محصولات و گواهی‌های حلال افزایش یافته است.

شورای مفتیان روسیه نیز در توسعه صنعت حلال در این کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند.

یکی از اقداماتی که شورای مفتیان روسیه در این راستا انجام داده، راه‌اندازی اکسپوی سالانه حلال در مسکو است. اکسپوی حلال مسکو هر سال برگزار می‌شود و شامل نمایشگاهی است که در آن ضمن معرفی محصولات حلال روسیه و دیگر کشورهای جهان، فرصت تعامل نهادهای تولیدی حلال و سرمایه‌گذاری در این عرصه فراهم می‌آید.

این اکسپو همچنین شامل همایش‌ها، سمینارها و برنامه‌های مختلف است که با حضور فعالان و صاحبنظران عرصه حلال از سراسر جهان برگزار می‌شود.

پنجمین دوره اکسپوی حلال مسکو 15 تا 18 خردادماه 93 در این شهر برگزار خواهد شد.

فدراسیون روسیه محل زندگی بیش از 23 میلیون مسلمان است که اکثریت این مسلمانان در شمال قفقاز و جمهوری‌های جنوبی چچن، اینگوشتیا و داغستان زندگی می‌کنند.

اسلام پس از مسیحیت ارتدکس دومین دین بزرگ روسیه است و مسلمانان حدود 15 درصد جمعیت 145 میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند. /982/ب102/ع

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات