۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۹۳۱۳۶

نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه ارومیه در مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار شد.
حوزه علميه آذربايجان غربي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نخستین نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه ارومیه عصر امروز با حضور اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) و دانشگاه‌های ارومیه، آزاد اسلامی و صنعتی ارومیه برگزار شد.

 

مسؤولان و معاونان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری و همچنین مدیران و معاونان حوزه علمیه امام خمینی(ره) و مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی از دیگر حاضرین در این نشست بودند.

 

در این نشست حجت الاسلام سید محمد جواد قهرمانی، مدیرحوزه های علمیه استان، حجت الاسلام محمد خانبابایی، مدیر حوزه علمیه ارومیه و حجت الاسلام سید مهدی قریشی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه سخنرانی کردند.

 

ادامه جلسه با ارائه نکته نظرات اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون راهکارهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه همراه بود.

 

در جمع بندی نظرات و راهکارهای اساتید حوزه و دانشگاه می توان به پیشنهادهایی همچون تشکیل دبیرخانه مشترک همکاری های حوزه و دانشگاه، برگزاری اردوهای مشترک تفریحی و زیارتی برای طلاب و دانشجویان، اجرای طرح های تحقیقی و پژوهشی به ویژه در حوزه علوم انسانی با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین برگزاری کلاس های اخلاق با حضور طلاب و دانشجویان اشاره کرد.

 

حضور دانشجویان علاقه مند به آشنایی با شیوه تحصیل و سبک زندگی طلاب در حوزه های علمیه و اقامت چند روزه آنها در حجره های طلاب از دیگر مباحث مطرح شده در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه ارومیه بود.

 

در این جلسه بر تلاش ها و همکاری ها برای انتقال ساختارهای مختلف در موضوع های روز از دانشگاه به حوزه و انتقال معنویت و عمق نگری در علوم از حوزه به دانشگاهها تاکید شد.

 

همچنین مقرر شد به زودی دبیرخانه همکاری های مشترک حوزه و دانشگاه راه اندازی شود تا پیگیر مسائل مربوط به همکاری، تعامل و وحدت حقیقی حوزه و دانشگاهها در سطوح مختلف دانشجویی، اساتید و مدیران باشد.

 

یادآور می شود، نخستین نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه های ارومیه به همت حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد.

 

در این نشست 35 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، مسؤولان و معاونان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، دانشگاههای آزاداسلامی و صنعتی ارومیه و مدیران و معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان حضور داشتند./936/پ202/س

ارسال نظرات