۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۹۳۱۶۹
ابوترابی‌فرد در نطق پیش‌‌ از دستور:

مجلس نماد وحدت و انسجام پیروان ادیان الهی است

خبرگزاری رسا ـ نایب‌رییس مجلس با بیان اینکه مجلس نماد وحدت و انسجام پیروان ادیان الهی است، گفت: مجلس امروز با حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذاهب اسلامی در خود،‌ نماد وحدت ملی و انسجام ملی است.
حجت الاسلام ابوترابي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست علنی امروز (چهارشنبه 4 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود گفت:‌ حضرت مسیح از انبیای بزرگ الهی است که در راه بسط صلح و مودت و گسترش عدالت در جامعه بشری از تمام ظرفیت و توان خویش بهره گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم تصریح کرد: خدای سبحان در آیات نورانی قرآن کریم به تمجید از شخصیت فرزانه حضرت مسیح و مادر پرهیزگارش حضرت مریم (ع) پرداخته است.

وی با بیان اینکه حضرت مسیح کلمه‌الله است، ادامه داد: کلمه‌ای است که نزد خدای سبحان از جایگاه و وجاهت ویژه‌ای برخوردار است، کلمه‌الله‌ی که در تقرب به خدای سبحان گوی سبقت را از دیگران ربوده و در جایگاه بندگی و عبودیت قرار گرفته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم افزود: امیدوارم با الهام از آموزه‌های الهی و انسان‌ساز مکاتب وحیانی و انبیای بزرگ در مسیر گسترش عدالت و دوستی در جامعه بشری تلاش بنماییم و در برابر افراطی‌گری و خشونت با همه توان از ظرفیت متراکم ادیان الهی و پیروان کتب آسمانی بهره بجوییم.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: پیروان حضرت مسیح، شخصیت‌های برجسته‌ای که در مکتب این پیامبر بزرگ الهی تربیت شدند با الهام از آموزه‌های حیاتبخش اسلام به بزرگداشت و تجلیل شخصیت‌های فرزانه و برجسته جهان اسلام نیز همت گماردند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تجلیلی که نویسندگان بزرگ مسیحی همچون جرجی زیدان، جرج جردا و ده‌ها مسیحی حق‌جوی دیگر از شخصیت‌های راستین امیرالمومنین علی (ع) نموده‌اند، حلقه اتصال و پیوند مستحکمی بین پیروان ادیان الهی است.

وی تصریح کرد: نگاهی که پیروان حضرت مسیح و شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آنتوان بارا نسبت به حادثه عاشورا دارند و در کتاب ارزشمند خویش به نام «حسین (ع) در اندیشه مسیحیت» به بزرگداشت رویداد بزرگ تاریخی عاشورا پرداخته و از وجود مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین به‌عنوان «حسین(ع)؛ گوهر ادیان» یاد نموده که نقش موثر و کلیدی در تحکیم پیوند ادیان الهی و پیروان کتب آسمانی دارد.

ابوترابی‌فرد افزود: امیدوارم در سایه الهام از آموزه‌های حیاتبخش کتاب آسمانی و شخصیت‌های برجسته تربیت یافته در مکتب توحید و الهام از حیات و زندگی انسان‌ساز حضرت مسیح (ع) و اولیای مکرم و معظم دین در سایه وحدت، همدلی و انسجام در راه افزایش صلح و دوستی در جهان و مبارزه با خشونت گام‌های بلندی را برداریم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: خدای سبحان را شاکریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این عرصه به‌عنوان یک نظام سیاسی برآمده از آموزه‌های دین مقدس اسلام پیشگام و پیش‌رو است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی امروز نماد وحدت و انسجام پیروان ادیان الهی است، ادامه داد: مجلس امروز با حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذاهب اسلامی در خود،‌ نماد وحدت ملی و انسجام ملی است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با الهام از آموزه‌های دینی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از همه توان و ظرفیت خویش برای ارتقای وحدت ملی و انسجام اسلامی و پیوند استوار میان ادیان الهی بهره بگیریم. /971/د102/ج

ارسال نظرات