۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۹۳۳۵۱

تدارک دستگاه اطلاعاتی عربستان برای اقدامات تروریستی در لبنان

خبرگزاری رسا ـ برخی منابع از تماس‎های گسترده رییس دستگاه اطلاعاتی عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور با بعضی نیروهای منطقه‎ای و سران گروه‎های تروریستی به منظور اجرای طرح‎های تروریستی در منطقه بویژه در لبنان خبر دادند.
بندر بن سلطان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، برخی منابع امروز فاش کردند: بندر بن سلطان رییس دستگاه اطلاعاتی عربستان و برادرش سلمان بن سلطان معاون وزیر دفاع، تماس‎ها و دیدارها و رایزنی‎های گسترده‎ای با برخی قدرت‎ها در منطقه و سران گروه‎های تروریستی که خاندان حاکم سعودی از آن‎ها برای ریختن خون مردم سوریه و عراق و لبنان حمایت مالی می کنند، برقرار کردند تا طرح‎های تروریستی خونینی در این کشورها بویژه در سوریه و لبنان تهیه و اجرا کنند. هدف از اجرای این طرح‎های تروریستی بدست آوردن برخی دستاوردها قبل از برگزاری اجلاس ژنو2 درباره سوریه است زیرا ریاض می کوشد تا در این اجلاس به منظور تحمیل سیاست‎های خصمانه خود، طرفی اصلی باشد.


این منابع در گفتگو با هفته نامه المنار چاپ فلسطین افزودند: عربستان به ارسال سلاح‎های پیشرفته و اعزام مزدوران بیشتری به جنوب سوریه به منظور افزایش حملات تروریستی و ضربه زدن به نهادهای دولت ادامه می‎دهد و حاکمان سعودی بر این باورند که با توجه به خسارت‎ها و تلفات گسترده گروه‎های تروریستی و موفقیت‎های مهم ارتش سوریه، این اقدام آخرین تیر در ترکش آن‎ها به شمار می‎آید.


این منابع افزودند: موفقیت‎های ارتش سوریه بر نگرانی آل‎سعود افزوده است و رژیم سعودی به سبب سیاست‎هایش بویژه پس از توسعه روابط تل آویو و ریاض و همکاری اطلاعاتی مشترک آن‎ها و تبدیل عربستان به ابزاری در خدمت اسراییل در شرایط سختی در جهان عرب به سر می‎برند.


به گفته این منابع، طرح‎ها و نقشه‎هایی که در حال بررسی هستند، برای هدف قرار دادن دمشق پایتخت سوریه به منظور بالابردن روحیه گروه‎های تروریستی است که بارها در شکستن کمربند امنیتی بسیار قوی در اطراف دمشق ناکام مانده‎اند.


این منابع تصریح کردند: عربستان در روزهای اخیر نیز اموالی هنگفت به لبنان سرازیر کرد تا از گروهک‎های تروریستی انتحاری برای انجام عملیات مشخص درلبنان و ایجاد اغتشاشات در این کشور و نیز ضربه زدن به نیروهای ارتش با هدف از هم پاشیدن آن، حمایت کند.


منابع یاد شده بر این باورند که عربستان با همکاری با سازمان جاسوسی اسراییل و گروه‎هایی در لبنان و نیز باندهای سعد حریری رییس جریان المستقبل و سمیر جعجع رییس حزب نیروهای لبنانی، اوضاع لبنان را به سمت انفجار به پیش می برد.


این منابع پیش بینی کردند که حوادث سخت و دشواری در خاک لبنان روی دهد./994/102/ع

ارسال نظرات