۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۹۳۳۵۳
نماینده ولی فقیه در امارات:

حسن خلق و مدارا تنها راه نجات امت اسلام از تفرقه افکنی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که هدایت و ضلالت در گرو پیروی وعدم پیروی از نبی مکرم اسلام(ص) است، تأکید کرد: مطابق سیره نبوی، تنها راه حل اختلاف و تفرقه میان امت اسلام، مدارا و عفو و حسن خلق است نه اهانت و تحقیر و تکفیر، چرا که مسلمانان برادر یکدیگر هستند.
حجت الاسلام سيد محمود مدني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، امام جمعه دبی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به این روایت ازحضرت علی(ع) که می فرمایند: «مَن کَسُرَ فِکرَه فی المَعاصی دَعَتهُ إلیها»، گفت: از موارد تقوای قلب، اجتناب از فکر گناه است چرا که فکر کردن به گناه، انسان را به انجام آن دعوت می کند و سبب فساد قلب می شود. امام علی(ع) همچنین می فرمایند: «صیام القلب عن الفکر فی الاثام افضل من صیام المرد عن الطعام؛ امساک و روزه قلب از فکر گناه بهتر از روزه از طعام است».

 

وی در ادامه ضمن مرور مصایب اهل بیت امام حسین(ع) در مسیر کربلا تا کوفه و شام، اظهار کرد: در طول این مسیر پر مصایب، با وجود همه توطئه ها و زمینه هایی که دشمن برای تحقیر اهل بیت(ع) فراهم کرده بود اما برخورد و خطبه های غرّاء و پر محتوای امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و دیگر دختران اباعبدالله(ع) به گونه ای بود که نه تنها نقشه دشمن از بین رفته بلکه از اواسط این سفر، دشمن اسیر خاندان امام شده بود.

 

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: امام حسن(ع) هم در خانه، هم در شهر، هم در عصر و زمانه خود و هم در تاریخ مورد ظلم بنی امیه قرار گرفت و مضجع مطهرش هم امروز از کینه وهابیان ویران و مظلوم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی افزود: نقش هجرت امام رضا(ع)، هم سطح هجرت جد بزرگوارشان امام حسین(ع) به کربلا و امیرمؤمنان علی(ع) به کوفه و پیامبر اسلام(ص) به مدینه است.

 

نماینده ولی فقیه در امارات در خطبه نخست نماز جمعه نیز گفت: مصیبت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) بالاتر از همه مصیبت ها است و عظمت و مصیبت آن را درک نمی کند مگر کسی که کاملا آن جضرت را بشناسد و آن کسی نیست جز امیرمؤمنان علی(ع) که هنگام تغسیل رسول خدا(ص) فرمود: «بأبی انت و امی طبت حیا و طبت میتا إن قطع بموتک مالم ینقطع بموت أحد ممّن سواک من النّبوّة و الذنباء خصّصتَ حتّی سرت مصلیا عن من سواک»، یعنی یارسول الله(ص) عظمت مصیبت تو آنقدر بزرگ است که سبب سلب توجه از همه مصیبت های می شود.

 

 وی افزود: روز رحلت پیامبر(ص)، فرصتی برای تفکر در سیره آن حضرت و آن چیزی است که به ما داده و آن چه از ما می خواهد و فردای قیامت از ما سؤال می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که خداوند پیامبر اسلام(ص) را اسوه و امام همه ماسوا قرار داده است، یادآور شد: رستگار و هدایت یافته کسی است که به سیره ایشان تمسک کند و گمراه کسی است که آن را ترک کند.

وی با اشاره به آیه شریفه «و إنّک لعلی خلق عظیم»، والاترین شاخصه رسول خدا(ص) را حسن خلق و مدارای با مردم دانست و گفت: تأمل در سیره نبوی و نمونه های عفو و صفح ایشان، ایمان ما را تقویت و آسیب های مبتلا به جامعه را اصلاح می کند.

 

امام جمعه دبی خاطرنشان کرد: یکی از این آسیب ها که بسیار اهمیت دارد، اختلاف و تفرقه میان امت اسلام است که تنها راه حل آن، مطابق با سیره نبوی، مدارا و عفو و حسن خلق است نه اهانت و تحقیر و تکفیر، چرا که مسلمانان برادر یکدیگر هستند./930/پ202/ع 

ارسال نظرات