۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۹۳۴۱۸
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

زوایای پنهان فتنه 88 تبیین شود/ مراجع تذکرات لازم را به رییس جمهور بدهند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر تبیین زوایای پنهان فتنه 88، واگذاری مسؤولیت های مهم به فتنه گران و حامیان آنان را بر خلاف اعتدال دانست و از علما و مراجع تقلید خواست تذکرهای لازم را در این باره به رییس جمهور بدهند.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جریان 9دی را یک حادثه ماندگار در تاریخ نهضت و نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: به هر میزان به زوایای این حماسه توجه شود عظمت آن بیشتر آشکار می شود.

 

وی با تاکید بر این که 9دی از 19 دی مهم تر است، گفت: ‌در 19 دی دشمن به صورت آشکار به مصاف نیروهای انقلاب آمد اما در فتنه 88 دشمن در لباس نیروهای خودی و به صورت پنهان آمده بود تا نظام را دچار آسیب جدی کند.

 

زوایای پنهان فتنه تبیین شود

این استاد حوزه علمیه قم افزود: دشمن به خیال خام خود می خواست بعد از انتخابات سال 88 کار کشور و انقلاب را یکسره کند، اما مردم فهیم و شریف ما به خوبی خطر دشمن را متوجه شدند و با راهنمایی های حکیمانه رهبری به صحنه آمده و حماسه ماندگار 9 دی را خلق کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که حضور سرنوشت ساز مردم در 9دی نظام اسلامی را بیمه کرد، بر تبیین زاوایای پنهان این حماسه و فتنه تاکید و تصریح کرد: این حماسه افزون بر ملت ایران برای سایر ملت ها نیز الگو ست چراکه دشمن همواره در صدد توطئه است و راه مقابله نیز حضور در میدان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با تاکید بر این که حماسه 9دی یک نوع حضور برای بیعت دوباره با ولایت و رهبری بود،‌ افزود: از سویی دیگر حضور مردم در صحنه 9دی ابراز تنفر از کسانی بود که به نحوی در فتنه و حوادث سال 88 نقش داشتند.

 

حماسه 9دی نشان داد پیوند مردم با ارزش ها و ولایت گسستنی نیست
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: در9دی مردم حساسیت خود را نسبت به ارزش های دین، اسلام و انقلاب نشان دادند و به فتنه گران داخلی و خارجی این پیام را منتقل کردند که پیوندشان با ارزش ها و ولایت گسستنی نیست.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی فتنه 88 را نیازمند تحلیل های مداوم دانست و ابراز کرد: متاسفانه در شرایط کنونی برخی دچار توهم مضاعف شده اند و فکر می کنند شرایط عوض شده است و برخی مرتبطین فتنه نیز اعلام می کنند که از حق خود گذشتیم.

 

توبه هم برای فتنه گران کافی نیست
وی تصریح کرد: اینها به جای عذرخواهی از ملت و توبه چنین سخنانی را به زبان می آورند، در حالی که فتنه حرکت براندازی بود و آنها در چنین حرکتی نقش داشتند و توبه هم برای آنان کافی نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: متاسفانه اینها هنوز هم سر عقل نیامده اند و حاضر نیستند خطای عظیمی که در حق ملت و نظام کرده را بپذیرند.

 

مراجع و علما تذکرات لازم را به رییس جمهور بدهند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم واگذاری برخی مسؤولیت ها به فتنه گران و حامیان آنان را محکوم کرد و در پاسخ به این سؤال که چه نهادی باید جلوی واگذاری این مسؤولیت ها را بگیرد، گفت: یک مسؤولیت متوجه علمای برجسته حوزه است که تذکرات لازم را به رییس جمهور محترم و دولت بدهند.

 

وی بیان کرد: فتنه 88 تنها در برابر نظام نبود بلکه در برابر ارزش های دینی بود و میدان دادن به آنها هیچ گونه توجیهی ندارد.


خواسته حوزویان از وزیر اطلاعات
حجت الاسلام والسملمین رجبی با تاکید بر این که بیان حقایق و تذکر دلسوزانه و مشفقانه به ریاست جمهوری از وظایف حوزویان و علما است، بیان داشت: وظیفه وزارت اطلاعات نیز شناسایی زمینه های خطر ساز و اعلام آن به مقامات ذیربط است.

 

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: ما از وزیر اطلاعات می خواهیم به صورت جدی به میدان آید و به ریاست جمهوری و سایر مقامات اطلاع رسانی کنند تا جلوی خطر بیشتر گرفته شود.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: رسانه ها نیز باید در تبیین این مساله نقش خود را به خوبی ایفا کنند، مردم نیز می توانند با حفظ آرامش دغدغه های خود را به مسؤولان اطلاع دهند.

 


وی تاکید کرد: به هیچ وجه برای مقابله با واگذاری مسؤولیت ها به حامیان فتنه نباید حرکتی خودسرانه صورت گیرد، ‌اما اساتید می توانند با نامه نگاری و طومار به وزارت علوم و رییس جمهور خطر را متذکر شوند تا از این گونه حرکت ها صورت نگیرد. /924/ت301/ج

 

ارسال نظرات