۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۹۳۴۵۱

افزایش آمار حمله نژادپرستانه به مسلمانان در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ تازه ترین اطلاعات به دست آمده از واحدهای پلیس در مناطق مختلف انگلیس، حکایت از افزایش شدید در آمار حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان این کشور طی یک سال گذشته دارد.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تازه ترین اطلاعات به دست آمده از واحدهای پلیس در مناطق مختلف انگلیس، حکایت از افزایش شدید در آمار حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان این کشور طی یک سال گذشته دارد.

این اطلاعات که بر اساس قانون آزادی اطلاعات و به درخواست خبرگزاری ˈپی ایˈ منتشر شده، نشان می دهد که در سال 2013 میلادی بیش از هزار و 200 فقره حمله نژادپرستانه و مبتنی بر نفرت مذهبی علیه مسلمانان و اماکن متعلق به آنان در نقاط مختلف انگلیس و ویلز به ثبت رسیده است. به گزارش ایرنا،این آمار در مقایسه با سال 2012 میلادی که حدود 580 فقره از این نوع حملات به ثبت رسیده بود، بیش از 100 درصد افزایش را نشان می دهد.

اطلاعات به دست آمده از واحدهای پلیس نشان می دهد که فقط در ماه مه 104 فقره حمله علیه مسلمانان توسط پلیس به ثبت رسید.

بر اساس آمار پلیس لندن، در سال 2013 میلادی حدود 500 مورد حمله مبتنی بر نفرت مذهبی علیه مسلمانان در پایتخت انگلیس صورت گرفت که این تعداد در مقایسه با سال 2012 میلادی 164 مورد بیشتر بوده است.

در شهر منچستر واقع در شمال انگلیس آمار حمله علیه مسلمانان در سال 2013 با افزایش 100 درصدی نسبت به سال قبل به 130 فقره افزایش یافت.

قتل سرباز ˈلی ریگبیˈ در روز اول خردادماه امسال بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیس داشت و به دلیل اینکه متهمان که اصالتی نیجریه ای دارند ولی هر دو در انگلیس به دنیا آمده اند،ادعای مسلمانی کرده بودند، اقدام آنان باعث تشدید اسلام هراسی و افزایش حمله به مساجد و مراکز اسلامی در این کشور شد. /982/ت101/ک

منبع: خبرگزاری تقریب

 

ارسال نظرات