۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۹۳۴۵۴

گزارشی از توسعه صنعت «حلال» در فدراسیون روسیه

خبرگزاری رسا ـ چشم اندازی روشن برای صنعت حلال در روسیه موجب شده تا تعداد روزافزونی از مسلمانان این کشور در پی برآورده کردن استانداردهای واحد برای محصولات حلال و گرفتن مجوزهای حلال ذر کشورشان باشند.
حلال

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چشم اندازی روشن برای صنعت حلال در روسیه موجب شده تا تعداد روزافزونی از مسلمانان این کشور در پی برآورده کردن استانداردهای واحد برای محصولات حلال و گرفتن مجوزهای حلال ذر کشورشان باشند.


مدینا کالیمولینا،رییس مرکز اقتصادی شورای مفتی های روسیه در این باره می گوید:صنعت غذای حلال در روسیه دارای رشد دو برابری سالیانه در چند سال اخیر بوده است.


وی افزود:ما سالیانه بیش از به بیش از 40 شرکت در حوزه های مختلف تولید،مجوز حلال می دهیم و این اتفاق بسیار خوبی است.


در طول سه سال گذشته،مسلمانان روسیه خواستار صدور استانداردهای رایج برای تولیدات غذای حلال بوده اند.


به گفته کالیمولینا،مرحله کنونی توسعه صنعت حلال در روسیه را می توان به عنوان شناخت بیشتر و عمیق تر در میان سازمان های دارای مجوز حلال تلقی کرد.


وی افزود:تلاش موسسه مترولوژی و استاندارد برای کشورهای سالامی به منظور ایجاد استنانداردهای رایج تولیدات حلال که در سال 2011 آغاز شد در سال های آتی به نتایج مثبتی خواهد رسید.


رییس مرکز اقتصادی شورای مفتی های روسیه خاطرنشان کرد ه صنعت حلال در این کشور به خواست خدا و بر اساس استانداردهای رایج به رسمیت شناخته شده و تحقیقات و ابتکارهای مداوم این توانایی را دارد که تبدیل به برند جهانی سلامت و خدمات و تولیدات ایمن شود.


شورای مفتی های روسیه برای جذب سرمایه گذاران جدید با هدف رشد بازار حلال،پروژه نمایشگاه حلال مسکو را از سال 2010 راه اندازی کرده است.


به گفته رییس این نمایشگاه،تعداد مسلمانان روسیه اکنون بالغ بر 23 میلیون نفراست بنابراین نیاز به محصولات حلال هر روز در این کشور بیشتر می شود.


وی می افزاید:نه تنها مسلمانان بلکه حتی گروه بزرگی از غیرمسلمانان روسیه هم مشتری غذای حلال هستند.


فدراسیون روسیه در حال حاضر میزبان 23 میلیون مسلمان در شمال قفقاز و جمهوری های جنوبی چچن،اینگوشتیا و داغستان است./982/ت101/ک

منبع: شبستان

 

ارسال نظرات