۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۹۳۵۱۵
همایشی که به دلیل سرما در تهران برگزار می شود؛

سید صفی الدین اردبیلی؛ احیاگر تفکر شیعی در کشور

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی سید صفی الدین اردبیلی 16 دی ماه در سالن مرکز همایش‌‌های کتابخانه ملی برگزار می شود.
صلاحي رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  اسحق صلاحی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی شیخ العارفین سید صفی الدین اردبیلی در 16 دی ماه خبرداد و گفت: مقام معظم رهبری درباره سید صفی الدین بیان داشتند او یک عالم، عارف، مفسر و یک محدث بود و تنها همین شخصیت برای یک مملکت کافی است. از این رو ما موظفیم که سید صفی را به جامعه معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ایده برگزاری همایش پس از این سخن رهبر انقلاب کلید خورد و نهادهای شهر اردبیل برای تحقق این هدف دست به کار شدند و با جلساتی که با نهادهای فرهنگی، فرمانداری، امام جمعه و دیگر نهادهای اردبیل داشتیم این همایش را پایه ریزی کردیم.

صلاحی سرمای زیاد اردبیل را دلیل برگزاری این همایش در تهران عنوان کرد و گفت: امیدواریم این همایش شخصیت و تاثیرات سید صفی بر ایران و شیعه را نمایان کند، ایرانی که تا قبل از دوران صفویه هیچ قدرت خاصی نداشت با ظهور سید صفی فرزندانی عارف و مجاهد را پرورش داد.

وی ادامه داد: زمانی که تفکر شیعه از همه جهات تحت فشار بود سید صفی با احیای اندیشه ناب شیعه در عرصه حکومتی توانست عرض اندام کند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه ما باید در همایش به آن بپردازیم معرفی اجمالی از شخصیت دینی سید صفی است که توانسته بود بار دیگر تفکر دینی شیعه را در ایران احیا کند./9664/پ203/ع

 

ارسال نظرات