۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۹۳۵۲۹
امام جمعه پاکدشت:

9دی سرآمد روزهای سیاسی پر افتخار انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پاکدشت ضمن انتقاد از بکاربردن واژه سوء تفاهم درباره فتنه 88، گفت: سوء تفاهم با مذاکره قابل حل و فصل است نه با آتش زدن اموال بیت‌المال و خسارت زدن به منافع عمومی ملت.
حجت‌الاسلام حسن لزومي، امام جمعه پاکدشت

حجت‌الاسلام حسن لزومی، امام جمعه پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل و بررسی راهکارهای دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، فتنه 88، ابعاد حماسه 9 دی و ضرورت بزرگداشت آن پرداخت.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی، ایران را در شرایط جدیدی قرار داد، گفت: انقلاب اسلامی در مسیر آزادی، استقلال، تکیه نکردن به قدرت های غیر از خود، پاسداری از حاکمیت اسلام و ارزش‌های اسلامی به‌عنوان یک جریان جدید سیاسی، عقیدتی و حکومتی در دنیای معاصر برای خیلی از قدرت‌های استکباری یا غیر استکباری مورد سؤال بوده و قدرت‌هایی که همیشه به‌دنبال منافع‌شان بودند و از ایران به‌عنوان یک وسیله در منطقه استفاده می‌کردند، بطور طبیعی همیشه دنبال این بودند که ایران را به پیش از انقلاب و حکومت اسلامی برگردانند.

حجت‌الاسلام لزومی به دفاع مقدس به‌عنوان نمونه بارز از راهکارهای دشمن برای براندازی نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان وقتی دیدند از تحمیل یک جنگ تمام عیار نظامی نمی‌توانند به اهداف‌شان برسند، به راهکارهای جدیدی که در برخی از کشورهای ضعیف نتیجه داده بود، متوسل شدند.

امام جمعه پاکدشت با بیان این‌که دشمن با فرقه فرقه کردن ملت و ایجاد جریانات جدید نهله‌های فکری به‌دنبال براندازی نظام بود، اظهار داشت: دشمن تفکرات خاصی را تحت عناوین و واژه‌های مختلف سیاسی مانند اصلاح نظام و اصلاح مسیر یک انقلاب، با اشخاص خاصی که به نوعی نگاه یا نیم نگاهی به غرب داشتند، حوزوی یا دانشگاهی و یا سابقه خوب یا بد در دوران پیش از انقلاب یا پس از آن داشتند را ایجاد کرد.

وی آشوب، بی‌قانونی، اظهار خستگی و تنفر ملت از حکومتی که در حال حاضر هست و عدم حمایت قاطع آنها از نظام موجود و هرنوع حرکات مذبوحانه که می‌توانست در کشور هنجارشکن باشد، را نقطه مشترک همه جریانات و تفکرات زاویه‌دار با نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: همه گروه‌های اینچنینی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را پسندیدند.

متولی مدرسه علمیه جعفریه پاکدشت با اشاره به این‌که نهایت هدف برخی گروه‌ها با حمایت غرب براندازی بود و برخی تغییر و تحولات جزیی‌تری را دنبال می‌کردند، ادامه داد: وقتی وارد این خط شدند و حمایت‌های همه جانبه غرب و بخشی از نارضایتی‌های سطحی مردم را دیدند و برخی تحلیل‌های غلطی که به‌دنبال برداشت‌های ناصحیح از دخل کشور داشتند، این مجموعه دست به دست هم داد و می‌توانست به یک چیز منجر شود که همان تغییر اساسی و صددرصد در نظام موجود ایران بود زیرا اینها به شعاری رضایت داده بودند که علیه رأس محوری نظام بود.

هزاران بینه ثابت می‌کرد که از جریانات سال 88 به‌دنبال براندازی حکومت اسلامی بودند

حجت‌الاسلام لزومی با تأکید بر این‌که هزار هزار بینه ثابت می‌کرد که آنچه اینها از جریانات سال 88 به‌دنبالش بودند، براندازی حکومت اسلامی بود، افزود: شعارها، بیانیه‌ها، اصطلاحاتی که بکار می‌بردند و آتش تهیه‌ای که در هشت سال ریاست جمهوری آقای خاتمی ریخته شده بود، هدف فتنه‌گران را مشخص می‌کند.

 آتش تهیه فتنه 88 دوران خاتمی ریخته شد

امام جمعه پاکدشت با اشاره به این‌که در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی از اصطلاحات، مقالات، روزنامه‌ها، نوع گویش‌ها، رفتارها، جلسات، همایش‌ها و نقدهای نرم و درشت به دست می‌آمد که اینها درحال متوجه شدن به یک نقطه است، گفت: انسان‌های با ذکاوت سیاسی که از یک ایمان عمیقی نسبت به اسلام بهره‌مند بودند، آن روز خیلی راحت حدس می‌زدند که این رفتارهای هشت ساله و آتش تهیه اگر جریان یا حادثه‌ای با یک برنامه حساب شده که احساسات مردم را برانگیخته کنند و به مردم تفهیم کنند که حکومت به نظر و رأی شما هیچ اعتنایی ندارد، می‌توانست منتج به نتیجه شود که اساس حکومت اسلامی با این سیستم که رهبر آن یک عالم و مجتهد جامع الشرایط باشد، به درد ملت ایران نمی‌خورد.

وی ادامه داد: منتها در لایحه‌های دولت خاتمی افراد متدین بودند که به هیچ وجه من الوجوه تا این حد با دوران هشت ساله همراهی نمی‌کردند و با رییس جمهور تا یک جاهایی رفاقت می کردند اما آنجا که تجاوز به حریم اسلام شود را تحمل نمی‌کردند لذا آنها هم احتیاط می‌کردند زیرا می‌دانستند در مجموعه‌شان نیروهایی دارند که مؤمن به انقلاب، ولایت فقیه هستند و نسبت به ارزش‌های جمهوری اسلامی هیچ وقت کوتاه نمی‌آیند و این تا حدودی مایه کُندی لبه تیز حملات آنها علیه نظام شده بود.

متولی مدرسه علمیه جعفریه پاکدشت اظهار داشت: اما وقتی در سال 88 دیدند امروز دیگر می‌توانند تحت عنوان این‌که ملت تحقیر شده و رأی و نظر ملت بهایی برای حکومت اسلامی ندارد و حکومت اسلامی خودش دارد برای ملت تعیین تکلیف می‌کند، این فرصت را بسیار مناسب می‌دیدند و تقریبا صددرصد مطمئن بودند که می‌توانند یک اعتزاض عمومی و نافرمانی مردمی را علیه حاکمیت در کف خیابان ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام لزومی ابراز داشت: بروز و ظهور همه اینها در هشت ماه پس از انتخابات بود اما مردم به‌دلیل این ‌که به‌تدریج از ماهیت جریان و چهره‌ها مطلع شدند و حمایت‌های بی پرده و آشکار غرب از آن جریان در هشت ماه را دیدند، به این فکر واداشته شدند که این حمایت‌ها برای چیست؟ آیا واقعا غربی‌ها خیرخواه ما هستند؟ واقعا اینها اسلام را دوست دارند، دنبال ترقی و پیشرفت ایران هستند؟ این شد که ریزش جریان فتنه 88 به خود سرعت گرفت و جمعیت‌های میلیونی به چند صد هزار نفر و نهایتا به چند ده هزار نفر منتهی شد.

توهین به اساس اسلام ناشی‌گری و نقطه اشتباه بزرگ جریان فتنه 88 بود

امام جمعه پاکدشت با بیان این‌که جریان فتنه 88 مانند منافقین در عملیات مرصاد ناشی گری کردند، گفت:  نقطه اشتباه بزرگ آنها این بود که به جان و روح اعتقادات جامعه حمله کردند و فکر می‌کردند اگر امروز ملت را به جایی رساندند که به اساس اسلام هم توهین شود، مانند این‌که به عزاداران حمله کنند و آنها را کتک بزنند، می پذیرند و تأیید می‌کنند.

بیدارباش‌ها و تذکرات رهبری و دلسوزن انقلاب نبود، فتنه‌گران به طرف براندازی حرکت می‌کردند

متولی مدرسه علمیه جعفریه پاکدشت با بیان این‌که سپس ملت متوجه شدند که بحث جمهوری اسلامی، شخص رهبری، سیاست‌های ایشان یا دولت نیست بلکه بحث عناد با اصل اسلام و اصل حکومت اسلامی است، اظهار داشت: قطعا اگر آن جریان به حال خود آزاد گذاشته می‌شد(اگرهای محال)می‌توانستند بالای پنجاه درصد را با خود همراه کنند و اگر نبود سخنرانی‌ها، افشاگری‌ها، بیدارباش‌ها و تذکرات اشخاص دلسوز و متعهد به انقلاب از حقیقی و حقوقی تا رهبری، قطعا به طرف براندازی حرکت می‌کردند.

9 دی حماسه‌ای بی‌نظیر بود

وی با اشاره به این‌که وقتی برای ملت یقین شد که بحث انتخابات نیست بلکه انتقام از اساس اسلام است، حادثه 9 دی رخ داد و مردم به میدان آمدند و قیام کردند، گفت: حضور مرم در حماسه 9 دی حماسی، حداقل کم نظیر و از جهات شور، هیجان و احساسات توأم با احساس درد فوق العاد نسبت به اسلام بی نظیر بود، 9دی حادثه و روز معمولی نیست بلکه روز قیام ناگهانی ملت بود زیرا ملت به این نقطه رسیدند که اساس اسلام دارد در معرض خطر قرار می‌گیرد.

روز 9 دی ملت احساس کردند خود آمریکا مقابل‌شان ایستاده

حجت‌الاسلام لزومی تأکید کرد: قیام 9 دی از نظر حماسی و وارد شدن در میدان باروحیه فداکاری تقریبا مانند قیام 15 خرداد بود و ملت احساس کردند خودِ آمریکا در مقابل‌شان ایستاده و به قصد شهادت در میدان آمدند.

9 دی سرآمد روزهای سیاسی در دوران نهضت امام خمینی

امام جمعه پاکدشت 9 دی 88 را یک روز ماندنی، جاویدان و سرآمد روزهای سیاسی در دوران نهضت امام خمینی(ره) و تاریح پرافتخار انقلاب اسلامی دانست و بر روشنگری و بازگویی محتوای حماسه 9 دی برای نسل امروز و فردا و این‌که حرف آنها و ما چه بود، تأکید کرد و گفت: مردم وظیفه دارند این روز را مانند یکی از یوم‌الله‌های بزرگ مانند 22 بهمن، روز قدس و 13 آبان به شکل‌های مختلف مانند تجمعات و سخنرانی‌ها گرامی بدارند. 

سوء تفاهم با مذاکره قابل حل و فصل است نه با آتش زدن اموال بیت‌المال

متولی مدرسه علمیه جعفریه پاکدشت واژه "فتنه" را مناسب‌ترین کلمه برای جریانات پس از انتخابات سال 88 دانست و با اشاره به این‌که هم واژه فتنه و هم  واژه سوء تفاهم که برخی برای آن حوادث و جریانات بکار می‌برند باید معنا شود، تأکید کرد: اگر کسانی در میدان بیایند، به اسلام و اولیای آن فحش دهند، جسارت کنند و دشمن‌ترین دشمنان اسلام در دوران نهضت امام خمینی(ره) از آن حمایت کنند، سوءتفاهم است؟ یا دشمنی صریح با اصل اسلام؟ سوء تفاهم با کی؟ با چی؟ سوء تفاهم با مذاکره قابل حل و فصل است، نه با آتش زدن اموال بیت‌المال و خسارت زدن به منافع عممومی ملت.

وی با اشاره به انتصاب برخی محکومان فتنه 88 در پست‌های دولتی، با تأکید بر این‌که فعالان در جریان فتنه باید مجازات شوند، گفت: درصورتی که توبه کرده باشند و نظام پذیرفته باشد، حق و حقوق زندگی دارند اما در غیر این‌صورت انقلاب مجازات فتنه‌گران را از دستگاه قضایی مطالبه دارد؛ اگر امام خمینی(ره) زنده بود و این تعرض به اسلام و اولیای آن به‌ویژه در روز عاشورا شده بود، یقین دارم و می‌توانم به همه آیات قرآن قسم بخورم که حداقل ده نفر از سران را بدون رودربایستی و این‌که دنیا چه قضاوتی خواهد کرد، حتما اعدام می‌کرد.

حجت‌الاسلام لزومی تأکید کرد: دادن پست‌ها به‌ آدم‌های اصلی فتنه 88 اصلا صحیح نیست زیرا اینها از نظر ماهیت تغییر نکردند و حالت نرم و آرام به خود می‌گیرند تا در جایی ضربه بزنند./956/ت302/ج

ارسال نظرات