۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۹۳۵۴۱
رحماندوست:

انتصاب فتنه‌گران در پست‌های دولتی مغایر وحدت ملی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نفس به کار گماردن فتنه ‌گرها وسیله‌ای است که می‌تواند وحدت ملی را خدشه دار کند و حضورشان در محیط های اجرایی مغایر وحدت ملی است.
مجتبي رحماندوست، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل و بررسی عواقب پذیرش "ابطال انتخابات" ازسوی نظام اسلامی در جریان فتنه 88 و مسائل پیرامون آن پرداخت.

وی با اشاره به این‌که در جریان انتخابات سال 88 طرف مغلوب و پیروز نشده کف درخواست خود که ابطال انتخابات بود را با شکل تبلیغات بسیار وسیعی بیان کرد، گفت: برخی از آنها که شاید مبانی اعتقادی ولایی‌شان به رهبری خیلی هم قرص و محکم نبود، تعجب کردند که چرا رهبری حداقل، کف خواسته اینها را نمی‌پذیرد، اتفاقی که نمی‌افتد، انتخابات برگزار می‌کنند، لابد دوباره اینها مغلوب می‌شوند، حق روشن می‌شود و تمام می‌شود چرا اینقدر رهبری پافشاری می‌کنند؟

پذیرش خواسته ابطال انتخابات سبب نابودی نظام اسلامی می‌شد

رحماندوست با بیان این‌که در هر نظامی، بالاترین مقام سیاسی آن، در صورتی که نسبت به اصول قانون اساسی کشورش قدمی آگاهانه و داوطلبانه به عقب بردارد، دیگر قابل جبران کردن نیست، افزود: درصورتی ابطال انتخابات قبول می‌شد، آنطور نبود که قرار می‌گذاریم دو هفته دیگر انتخابات برگزار شود بلکه آنها که مغلوب شده بودند، بیشترین ایرادشان روی شورای نگهبان بود، می‌گفتند برای انتخابات جدید نمی‌خواهیم شورای نگهبان نقش داشته باشد زیرا آن وقت می‌بایست انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود نه فقط بین دو نفر، نقش نداشتن شورای نگهبان یک گونه خلاف قانون اساسی عمل کردن بود، می‌گفتند پس باید در درجه اول قانون اساسی کشور را اصلاح کنیم، کار خلاف قانون اساسی انجام نشود، آن وقت انتخابات را برگزار کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سیر اصلاح قانون اساسی در هر کشوری را یک پروسه سه چهار ساله دانست و با اشاره به این‌که یکی از مسائلی که شاهد بودیم در خیابان‌ها برخلافش شعار داده می‌شد، اصل «ولایت فقیه» بود، اظهار داشت: به محض این‌که قانون اساسی زیر سؤال می‌رفت بنابراین آن پرروهایی که رو پیدا کرده بودند و توانسته بودند خواسته خود را در جهت ابطال انتخابات به کرسی بنشانند، هم حذف شورای نگهابان و هم حذف اصل ولایت فقیه را متقاضی می‌شدند.

وی بیان داشت: اگر این سیر ادامه پیدا می‌کرد، کشور ولایت فقیه و شورای نگهبان را در جهت تأیید صلاحیت کاندیداها از دست می‌داد و در یک مرحله سه چهار ساله بلاتکلیفی وارد می‌شدیم که نه رهبر داشتیم نه رییس جمهور و نه شورای نگهبان.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که حضور ناظران بین‌المللی در انتخابات از دیگر خواسته‌های فتنه‌گران بود، ابراز داشت: اگر این مسأله تحقق پیدا می‌کرد، استقلال کشور زیرپا گذاشته می‌شد و راه به روی شیاطین باز می‌شد که به داخل کشور بیایند و مدعیانه بگویند ما که قرار است نظارت کنیم، می گوییم باید اینطور باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به همین علت نوع اقداماتی که انجام می‌شد، اقدامات منطقی نبود؛ من همان موقع عضو دولت بودم، آقای محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات وقت از طرف هیأت دولت با میرحسین موسوی ملاقات کرد، پاسخی که از طرف وی آورد، این بود که اگر سیزده میلیون نفری هم که به من رأی دادند، بگویند تقلب نشده من می‌گویم تقلب شده است؛ بدان معنا که شکل کار و برخورد منطقی نبود بلکه براندازانه بود و درصورتی که کف درخواست آنها محقق می‌شد نظام از بین می‌رفت.

9 دی فتنه 88 را خفه و عقیم کرد

وی با تأکید بر این‌که 9 دی فتنه را جارو، عقیم و خفه کرد، بیان داشت: هرچه در تکریم و نکوداشت 9 دی که بزرگترین سد در برابر این حرکت شیطانی بود، کوشیده شود، باز هم زیاد نیست بلکه کم است.

انتقاد از بکاربردن واژه سوء تفاهم درباره فتنه 88

رحماندوست ضمن انتقاد از بکاربردن واژه سوء تفاهم درباره فتنه 88، تأکید کرد: میرحسین میرحسین گفت اگر سیزده میلیون نفری هم که به من رأی دادند، بگویند تقلب نشده من می‌گویم تقلب شده است؛ در سوء تفاهم کسی پا در یک کفش نکرده که بگوید این‌که من می‌گویم درست است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر سوءتفاهم بود، موسوی عصر روز جمعه 22 خرداد اعلام نمی‌کرد من پیروزم، ممکن است بگوییم بله عصر روز جمعه به عده‌ای القا شده بود که شما پیروزید، همچنان‌که در تهران رأی بسیار بالا آورد اما اگر شب و صبح فردای 22 خرداد که متوجه شد رأی نیاورده، باز هم بر خواسته نابحق خود هم پافشاری کرد، آنجا دیگر کجا سوء تفاهم بود؟ اگر بگوییم عصر روز جمعه یک سوءتفاهم باعث شد که موسوی اعلام پیروزی قبل از اعلام نتایج کند، ممکن است بتوان پذیرفت اما پس از آن‌که روشن شد و آراء شمرده شد، دیگر سوء تفاهم نبود.

وی با اشاره به انتصاب برخی محکومان فتنه 88 در پست‌های دولتی، با بیان این‌که در درجه نخست مردم اینها را رد می‌کنند، گفت: انتخابات 24 خرداد برای ملت پیام داشت اما به هیچ وجه من الوجوه پیامش این نبود که به کسانی را که مردم در سال 88 رد کرده‌اند، جایگاه بدهید.

رحماندوست با اشاره به این‌که محکومان فتنه 88 نمی‌توانند به حضور خود در دولت ادامه دهند، تأکید کرد: در درجه نخست، ضمانت مردمی است، در درجه دوم وظیفه مجلس است که در رأس امور است و به‌عنوان ناظر در کل کشور باید نقش داشته باشد و در درجه بعدی دستگاه‌های دیگری مانند دولت باید عناصری که مطلوب نیستند را از خود دفع کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید بر این‌که ما پیرو رهبرمان هستیم، گفت: ایشان دو چیز را در این مورد اشاره کردند؛ یکی ضرورت وحدت ملی، همچنان‌که در جریان هسته‌ای وحدت ملی باید کامل حفظ می‌شد و یکی از دستاوردهای مذاکرات وحدت ملی بود.

حفظ وحدت ملی مغایر با بصیرت و شناخت فتنه گر از خدمتگزار نیست

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب در کنار وحدت ملی به‌ویژه از سال 88 به بعد بارها روی «بصیرت» تأکید کردند، تصریح کرد: حفظ وحدت ملی مغایر با بصیرت نیست و داشتن بصیرت و شناخت دشمن از دوست و فتنه گر از خدمتگزار مغایر وحدت ملی نیست.

انتصاب فتنه گرها در پست‌های دولتی مغایر وحدت ملی است

رحماندوست گفت: کسی که از ابزاری به نام فتنه می‌خواهد آتش افکنی و تفرقه اجتماعی ایجاد کند و وحدت ملی را بهم بزند، می‌توانیم بگوییم تو فتنه را ابزار دست خود کردی و فتنه را وسیله ایجاد تفرقه اجتماعی کردی اما بصیرت یعنی چشمانت را باز کن، حواست باشد و با عواملی که ممکن است وحدت ملی را بهم بزند، مقابله کن.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نفس به کار گماردن فتنه ‌گرها وسیله‌ای است که می‌تواند وحدت ملی را خدشه دار کند و حضورشان در محیط های اجرایی مغایر وحدت ملی است./956/ت301/ج

ارسال نظرات