۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۹۳۵۶۰
امام جمعه احساء عربستان:

مسلمانان باید مراسم باشکوهی برای رحلت پیامبر اعظم برگزار کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه احساء عربستان گفت: مسلمانان باید مراسم باشکوهی برای رحلت پیامبر اعظم برگزار کنند.
حجت الاسلام سيد هاشم سلمان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم سلمان، امام جمعه احساء عربستان، روز گذشته در مسجد آل‎الرسول این شهر، رحلت حضرت رسول اکرم (ص) را تسلیت گفت و خاطرنشان ساخت: رحلت حضرت محمد (ص) از بزرگترین مصیبت‎های دینی مسلمانان محسوب می‎شود.


وی افزود: با رحلت پیامبر اعظم (ص) نزول وحی، نبوت و رسالت قطع شد.


امام جمعه احساء عربستان از همه مسلمانان خواست که مراسم باشکوهی برای خاتم النبین (ص) برگزار کنند و تصریح کرد: برگزاری رحلت حضرت رسول اکرم (ص) پیروی از سخنان اهل بیت (ع) است که خواستار برپایی مراسمات دینی در همه سال‎ها شده‎اند.


وی به پاسخگویی شبهاتی پیرامون اعتقادات شیعه در مورد حضرت محمد (ص) پرداخت و اظهار داشت: شیعیان سخنان افرادی را که می‎پندارند شیعه ائمه معصوم (ع) را بیشتر از حضرت رسول اکرم (ص) احترام می‎گذارند را ناپسند می‎داند.


حجت الاسلام سید سلمان این گونه سخنان را غیر صحیح خواند و تصریح کرد: شیعیان همه مراسمات دینی را اعم از میلاد، بعثت، معراج و وفات حضرت محمد (ص) برگزار می‎کنند.


وی ادامه داد: شیعیان همچنین مراسماتی همانند واقعه جنگ بدر، احد، خیبر، مباهله با مسیحیان و غدیر را برگزار می‎کنند.


این عالم عربستانی به واقعه عاشورا اشاره کرد و عنوان داشت: برگزاری مراسم امام حسین (ع) با سایر مراسمات دینی فرق می‎کند. برای برگزار مراسم شهادت اباعبدالله (ع) سفارش و تاکیدات بسیاری از جانب حضرت رسول اکرم (ص) به شیعیان شده است.


وی شیعیان را پیروی دلیل و شرع خواند و خاطرنشان ساخت: فاجعه عاشورا بسیار دردناک است و شیعیان برای ادامه نهضت حسینی (ع) مراسمات بسیار باشکوهی برای امام حسین (ع) برگزار می کنند./994/ب903/گ
 

ارسال نظرات