۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۹۳۵۸۷
آیت الله علم الهدی:

چیدمان اجرایی دولت را به پای اعتدال نگذارید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی در همایش گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی گفت: بصیرت دیروز با در صحنه بودن و دفاع از ولایت تعریف شد و این درحالی است که بصیرت امروز با سؤال مردم از حضور فتنه گران در دولت معنا می یابد و نمی توان این چیدمان اجرایی را به پای اعتدال گذاشت چرا که معنای اعتدال این نیست.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد عصر امروز هشتم دی در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی در جمع اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزاری این گونه همایش ها را بهترین روش برای بازخوانی و تحلیل فتنه سال 88 دانست و اظهار داشت:درواقع حماسه نهم دی، حماسه ای برخاسته از خود مردم است.

وی حماسه آفرینی نهم دی را پاسخی در جهت حرکت اهانت آمیز به مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در روز عاشورای 88 عنوان کردو افزود: در واقع بین فتنه 88  وانقلاب کربلا و مظلومیت شهدای عاشورا یک تقارن وجود دارد که هر دوی این حوادث برخاسته شده از کینه وعداوت است.

 نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مجموعه حوادث تاریخی که در تاریخ، شیعه به آن دچار شده است در یک تقارن با جریان عاشورای امام حسین(ع) است و آنچه در زمان ما اتفاق افتاد از جمله انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی در مسیر انقلاب نیز ملحم از نهضت عاشورا است.

 آیت الله علم الهدی با بیان این که نهم دی مثل همه قضایای سیاسی در بستر زندگی اجتماعی شیعه با عاشورای امام حسین(ع) تقارن دارد، تصریح کرد: نگرش درعاشورا به دو طرف است یکی به طرف لشکر 120 هزار نفری دشمن و دیگری به لشکر 70 نفری امام حسین (ع) در جبهه حق است.

اعتقادت و گرایشات یاران امام حسین (ع) بر چه مبنایی استوار بود که تا آخرین قطره ایستادگی کردند؟

وی ادامه داد: در واقع ایستادگی و مبارزه یاران امام(ع) در کربلا درطول تاریخ همتایی ندارد و ازسویی جنایات هایی که ازسوی لشکر باطل در عاشورا صورت گرفت نیز در هیچ جنگ دیگری تکرار نشده است و جنایات جبهه یزید باورنکردنی است.

امام جمعه مشهد افزود: در هیچ کدام از صحنه های جنگی تا به امروز، بچه ای چهار ساله  روی بدن پاره پاره پدر کتک نخورده است و سر بریده پدر بر روی دست بچه سه ساله قرار نگرفته است که این فجایع در لشکر سعد قابل تأمل است.

وی در ادامه با طرح این سؤال که در عمق قلب این نابکاران چه چیزی وجود داشت و با چه انگیزه ای این فجایع را انجام دادند،گفت: در واقع لشکری که در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفت همه آنان سرباز نبودند بلکه مردم کوچه و بازار دست به دست هم دادند تا این لشکر 120 هزار نفری را در مقابل امام تشکیل بدهند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که در سپاه باطل دو جریان وجود داشت، اظهار داشت:  جریان های فکری انحرافی و دیگری قدرت یاب و فرصت یاب و دنیا پرست، آرایش سپاه سعد در عاشورا را رقم زد که یک عده انحراف فکری داشتند و خوارج بودند ومی خواستند انتقام نهروان را بگیرند و اینها نیزهمان گروهی بودند که حتی معاویه و یزید را قبول نداشتند و فقط این نبرد زمینه انتقام و کینه جویی های آنان شد.

 وی در ادامه به بیان شباهت های عاشورا و فتنه 88 پرداخت و اظهار داشت: در فتنه 88 نیز یک عده با اندیشه های التقاطی در میدان اردوکشی خیابانی وارد شدند وعده ای دیگر نیز به دنبال فرصت یابی و گروهی نیز به دنبال پیگیری جریان فکری انحرافی  در خط مبارزه با اسلام بودند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هشداررهبر معظم انقلاب در سیزده آبان 87 و در روز استکبار ستیزی گفت: رهبر معظم انقلاب در آن سال در سخنرانی های خودشان اعلان خطر کردند که سیاستمداران مواظب باشند که در زمین دشمن بازی نکنند که چه ببرند و چه ببازند، بازهم بازنده هستند.

وی به جریانات فتنه 88 و عکس العمل رسانه های غربی نسبت به این جریان پرداخت و اظهار داشت: در واقع ادعای تقلب در انتخابات، خیالی، توهم و دروغ است و طرف های رقابت کننده براساس منطق می توانند نسبت به نتیجه انتخابات خوش بین نباشند اما ادعای تقلب ترفند دشمن است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در واقع اصل فتنه به آمریکا و انگلیس برمی گردد و آنان سران واقعی فتنه هستند چرا که در اردوکشی خیابانی، شعارها برضد رقیب انتخاباتی نبود بلکه شعار جمهوری ایرانی و تقلب در انتخابات و پاره کرن عکس امام (ره) اهانت به اصل نظام بود که ریشه در سیاست های آمریکایی و انگلیسی داشت.

وی با بیان این که حماسه نهم دی همه ارزشش به این است که مردمی که در این روز حضور یافتند برای حمایت از شخص و یا جناحی به وسط میدان نیامدند، تصریح کرد: در واقع همه آنان به حمایت دین، حماسه نهم دی را رقم زدند و درواقع مردم با حضور خودشان به همگان ثابت کردند که آنان پای انقلاب و دینشان ایستاده اند.

آیت الله علم الهدی وقایع امروز سوریه را نسخه آمریکایی ، انگلیسی عنوان کرد و گفت: در واقع آنان جریان مخالف را در سوریه به وجود آورند و به آنان اسلحه نیز دادند و پس از آن جریان تکفیری را وارد سوریه کردند تا مردم بیگناه را سر ببرند و درواقع همه این ترفندها از دشمنی آنان با شیعه حکایت داد واین همان نسخه شکست خورده آمریکا در فتنه 88 است.

وی با بیان این که حماسه نهم دی باعث شکست نسخه مردود آمریکا و انگلیس برای ایران شد، تصریح کرد: درواقع حماسه نهم دی که با ایستادگی مردم در مقابل جریان فتنه  به وجود آمد سبب عقب نشینی آمریکا و انگلس و سران فتنه شد و این حرکت خاموش شد.

آیت الله علم الهدی به بیان دو تفسیراز واکنش بعضی افراد درمقابل فتنه 88 پرداخت و اظهار داشت: بعضی از این افراد با فتنه همراهی کردند و بعضی دیگر در مقابل آن سکوت کردند که هردوی این واکنش ها نشان از این دارد که یا آنها از نظام برگشته اند و از انقلاب خسته شده اند و یا این که مبنای نظام را دیگر قبول ندارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در واقع این دو گروه هدفشان این بوده است که حکومتی تشکیل شود که آنها نیزاز این حکومت سهم و پستی داشته باشند که این حکومت جمهوری اسلام و نظام آمریکایی داشته باشد.

آیت الله علم الهدی با انتقاد از نفوذ و حضور فتنه گران در سیستم مدیریت اجرایی امروز کشور و انتقاد نسبت به آن اظهار داشت: درواقع بصیرت امروز مردم با بصیرت دیروز که فتنه 88 را خاک کرد، متفاوت است.

تفسیر اعتدال/ تعریف وارونه اعتدال

وی تاکید کرد: بصیرت دیروز با در صحنه بودن و دفاع از ولایت تعریف شد و این درحالی است که بصیرت امروز با سؤال مردم از حضور فتنه گران در دولت معنا می یابد و نمی توان این چیدمان اجرایی را به پای اعتدال گذاشت چرا که معنای اعتدال این نیست.

امام جمعه مشهد با انتقاد از تعریف وارونه اعتدال در شرایط حاضر تصریح کرد:  اعتدال نباید به این معنا تفسیر شود که غیرت دینی، نشانه ای از غیر معتدل بودن است و در مقابل ناهنجاری، فتنه گری و سکوت در برابر فتنه به اعتدال تعبیر شود.

وی با طرح این سؤال که آیا تفسیراعتدال به این معنا است، گفت: بصیرت امروز در تدوام بصیرت 88 است چرا که بصیرت 88 معیاری بود که خط فکری افراد را مشخص کرد و امروز بصیرت اینست که این معیارها به کار آید و تعریف بصیرت امروز شناختن ولایت و ایستادن در پای بصیرت و هشدار دادن به مسوؤلان نظام است./934/ پ202/س 

 

ارسال نظرات